    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie z pracy - czy tak mozna (dluzsze)
    Date: Thu, 02 Oct 2003 21:40:24 +0200

    Pięknego dnia Thu, 2 Oct 2003 19:53:56 +0200, "Marta Cholewinska"
    <v...@w...pl> zakodował:

    >Poradzila wspolnie z jednym z czlonkow zarzadu ze poroumienie stron bedzie
    >dla mnie korzystniejsze, bo pracodawca bedzie lepiej na mnie patrzyl. Nie
    >powiedziala za to co wtedy trace - odprawe, mozliwosc otrzymywania zasilku
    >dla bezrobotnych.

    To, jak pracodawca oceni przyczynę odejścia jest bardzo subiektywne -
    jeden uzna, że zwolnienie z przyczyn ekonomicznych to normalka w
    dzisiejszych czasach, inny, że lepsze jest porozumienie.

    Co do odprawy - to ustawa nie uzależnia jej wypłaty od trybu
    rozwiązania umowy. Przy porozumieniu stron też się należy, jeżeli były
    przyczyny ekonomiczne. Problem może polegać co najwyżej na
    udowodnieniu przyczyn. Ale skoro przy całej sprawie było kilku
    świadków, to może to był właśnie błąd prezesa (gdyby było to w cztery
    oczy jeszcze trudniej byłoby udowodnić przebieg rozmowy).

    Czy w ciągu ostatniego miesiąca nie dowiedziałaś się przypadkiem, że
    pracodawca spóźnił się z wypłatą (co jest prawdopodobne przy
    problemach ekonomicznych firmy)? To otwierałoby furtkę do rozwiązania
    umowy bez wypowiedzenia z winy pracodawcy. Działa to podobnie do
    wypowiedzenia umowy przez pracodawcę, tylko od razu idziesz do domu, a
    zamiast wynagrodzenia za okres wypowiedzenia otrzymujesz odszkodowanie
    w tej samej wysokości.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775