    From: marg <m...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie lekarskie i jego symbole
    Date: Thu, 07 Sep 2006 22:03:51 +0200

    Fumfol napisał(a):
    > Znaczy musze powiadomic pracodawce osobnym zaswiadczeniem ze jestem w
    > ciazy? bo sie juz troche pogubilam:)
    > Ania
    Z praktyki wiem, że lepiej dmuchać na zimne i przedstawić właściwe
    zaświadczenie o ciąży. Np w przypadku przedłużenia umowy do dnia porodu,
    jest to jedyna podstawa, żeby można było to zrobić. Prawo pracy jest
    dziurawe jak ser szwajcarski i w razie wojenki z pracodawcą dajesz mu
    argumenty do ręki.Jeśli chodzi o samo naliczenie wynagrodzenia,
    pracodawca nie może się migać - podstawą jest kod na zwolnieniu, ale
    zawsze może ci nabrudzić w kwitach, że niby utracił zaufanie, bo ukryłaś
    fakt ciąży etc. Wiem, że mocno przesadzam, ale zdarzają się takie
    przypadki. Pracodawca ma sporo obostrzeń w kwestii zatrudniania
    ciężarnych i w razie złamania któregoś z nich może się przy braku
    zaświadczenia wymigać.

    Zresztą

    Art. 185. KP

    § 1. Stan ciąży powinien być stwierdzony świadectwem lekarskim.

    Nie mam dostępu do Lexa. Jesli nie ma do tego orzecznictwa albo aktu
    wykonawczego, należy rozumieć celowe zaświadczenie o ciąży. ZUS ZLA do
    tego z zasady nie służy.

    Najlepiej zadzwonić do PIPu. Oni rozwieją wątpliwości.
    --
    >**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
    Aksjomat Cole'a >**<