    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu te śmieci
    Date: Tue, 31 Dec 2013 14:46:10 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przedtem były umowy cywilnoprawne. Teraz zbieranie śmieci, to tzw. zadanie
    > włąsne gminy, zaś opłatę sam wnosisz na zasadzie podatku lokalnego.
    > Dopuszczam lokalne odchyły od następującego algorytmu, ale chyba w
    > większości gmin lokalne prawo to normuje następująco:
    >
    > 1) Właściciele czy dysponenci nieruchomości w terminie gdzieś tam do lata
    > mieli złożyć deklaracje podatkowe. Chyba większość gmin ma tu w deklaracji
    > dla domków przykładowo ilość osób zamieszkałych - nie zameldowanych, bo to
    > sami by sobie z systemu mogli wyciągnąć). Niezłożenie deklaracji stanowi
> [...]

    Jakiś konkretny przepis ?

    Bo ta deklaracja dziwna była. Pisałem już o tym.

    Należało:
    1. zadeklarować za wszystkich mieszkańców czy będą segregowali,
    2. podać ile osób zamieszkuje
    3. podać ilu jest zameldowanych.

    Możliwe jest tylko:
    2. podanie osób zamieszkujących na dzień sporządzenia deklaracji

    Nie jest natomiast możliwe:
    1. bo osoby fizyczne zamieszkujące mieszkanie innej osoby fizycznej:
    - nie są związani jej deklaracją ani
    - same nie mogą takiego zobowiązania nałożyć na pozostałych mieszkańców ani
    - nie były wszystkie zobowiązane do złożenia tej deklaracji
    3. meldunkami zajmuje się urząd meldunkowy a nie mieszkańcy ani nawet
    właściciel

    Co więcej, miasto wymagało deklaracji o segregowaniu (a nie niesegregowaniu)
    co samo w sobie miałoby sens, gdyby nie to, że dzisiaj nikt tych śmieci
    nadal nie segreguje, np moje segregowane śmieci znikają bo ktoś
    najprawdopodobniej wywala je do niesegregowanych bo sobie uważa, że wie
    lepiej.