eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoznowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu gościom- Legalne? › Re: znowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu gościom- Legalne?
    From: "Wojciech Biniewicz" <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu ochroniarze- Uniemożliwienie dostępu gościom- Legalne?
    Date: Tue, 25 May 2004 09:54:33 +0000 (UTC)

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał(a):

    > Nie piszesz do kogo kogo należy teren osiedla. Do wspólnoty?
    > Jeśli tak, to jeśli wspólnota zadecydowała, że na własny teren nie
    > wpuszcza bez identyfikatora, to wynajęci przez nią ochroniarze mają to
    > egzekwować.
    >
    > Renata

    Tak należy do wspólnoty. Tylko sęk w tym że decyzje wspólnoty muszą być
    zgodne z powszechnie obowiązującym prawem (w szczególności kiedy ograniczają
    czyjąś wolność). A już na poprzednim wątku o zakładaniu blokad były opinie że
    wspólnoty naruszają powszechnie obowiązujące prawo (np. pobierane opłaty za
    zdjęcie blokad). A więc jeśli jestem tu na stałe zameldowany to czy decyzja
    wspólnoty może ograniczać mi prawo do poruszania się po terenie tejże
    wspólnoty? Przecież to nonsens (wspólnota nie może ograniczyć moich praw - bo
    to tylko może zrobić Konstytucja, ustawa ew. rozporządzenie wydane
    poprzez "delegację" ustawową).
    Jak w takim razie to się ma do powszechnie obowiązujących przepisów?