  • 1. Data: 2006-05-25 13:43:40
    Temat: zniszczenie paszportu, a opłata paszportowa
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Jak to rozumieć?

    § 2. 1. Za wydanie paszportu uprawniającego do wielokrotnych wyjazdów za
    granicę pobiera
    się opłatę paszportową
    w wysokości 100 zł
    § 6. 1. Za wydanie nowego paszportu przed upływem terminu ważności
    dotychczas
    posiadanego paszportu pobiera
    się opłatę paszportową w wysokości 300 zł, jeżeli paszport został
    utracony z
    przyczyn zawinionych przez jego
    posiadacza.

    a ile mam zapłacić, jak MAM paszport, tylko uszkodzony? (pocięty)

    Ja uważam, że 100zł

    Piotr

  • 2. Data: 2006-05-25 13:52:58
    Temat: Re: zniszczenie paszportu, a opłata paszportowa
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Piotr napisał(a):
> [...]
    > przyczyn zawinionych przez jego
    > posiadacza.
    >
    > a ile mam zapłacić, jak MAM paszport, tylko uszkodzony? (pocięty)

    wg. mnie zależy od tego czy pocięcie paszportu jest zawinione przez
    ciebie czy nie.

    p. m.

  • 3. Data: 2006-05-25 15:13:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > wg. mnie zależy od tego czy pocięcie paszportu jest zawinione przez
    > ciebie czy nie.

    Napadła go zła kosiarka? ;-P

    Opłata podwyższona jest stosowana tylko w przypadku, gdy nie oddasz
    starego paszportu. Nie ze swojej winy;-)

    M.

  • 4. Data: 2006-05-25 20:38:31
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    > Napadła go zła kosiarka? ;-P
    >
    > Opłata podwyższona jest stosowana tylko w przypadku, gdy nie oddasz
    > starego paszportu. Nie ze swojej winy;-)
    >
    > M.

    Ale ja go nie UTRACIŁEM - znam język Polski i wiem co znaczy utracić,
    nadal posiadam paszport, tylko, że zniszczony,
    w ustawie, o zniszczeniu nic nie pisze, wiec uznaje zasadna oplate 100zl za
    wydanie paszportu.

    Pozostaje tylko jak przekonac Babola w okienku.

    Piotr

  • 5. Data: 2006-05-25 21:09:00
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-05-25 22:38, Piotr wrote:
> [...]
    > wydanie paszportu.
    >
    > Pozostaje tylko jak przekonac Babola w okienku.

    Nie musisz przekonywać Babola w okienku. Babol w okienku jest od
    przyjmowania wniosków, nie od merytorycznej analizy poprawności
    formalnej wniosku -- zwłaszcza, że odmowa przyjęcia musi mieć formę
    pisemną. Należy powiedzieć, "proszę przyjąć -- jeżeli nie będzie
    wszystko w porządku oczekuję wezwania do uzupełnienia w trybie kpa". W
    sumie przecież wniosek paszportowy można przesłać pocztą.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 6. Data: 2006-05-26 20:55:46
    Od: "ArturS" <a...@n...com.pl>

    > a ile mam zapłacić, jak MAM paszport, tylko uszkodzony? (pocięty)
    Witam
    że się tak podepnę pod wątek, ja mam nie tyle uszkodzony (to określenie
    sugeruje że ktoś go uszkodził), co źle wykonany (i to DRUGI raz), pęka
    plastik i odkleja mi się zdjęcie.
    Od tak sobie, plastik/tworzywo zabezpieczająe pod zdjęciem pękło.
    --
    ArturS haft komputerowy
    Opole 44 280 11, naświetlarnia drukarni PRO MEDIA, gg: 4806707