    From: "Krzysztof Dąbrowski" <b...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zmiany w przepisach o komornikach - HELP ME :)))
    Date: Sat, 26 Jan 2002 00:52:35 +0100

    Użytkownik "Magda" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:3C51D5AE.8166ED6C@kki.net.pl...
    > Coś słyszałam o zmianach w przepisach o komornikach - na czym one
    > polegają czy ktoś z Was mi powie ?

    Nie zaprzątaj sobie tym głowy. Nie wiem czy jeśli nawet ktoś wie jak wywinąć
    się komornikowi to czy taką wiedzą się podzieli.
    Jestem po tej samej stronie barykady. (Podatek za 97-y około 7 tys.
    spłaciłem po trochu ciułając już koło16 tys. i dalej jestem winny koło 7
    tys.)
    Moja rada. Pożycz pieniądze od rodziny lub znajomych, a jak się nie da to
    weź kredyt w Banku i spłać zadłużenie najszybciej jak się da a i tak
    będziesz do przodu.
    Z moich doświadczeń z komornikami:
    - komornik to normalny facet co też chce zarobić,
    - jego zarobek to 5-7% prowizji od pobranych kwot łącznie z odsetkami -
    czyli im większe odsetki tym większy zarobek, a odsetki rosną zajebiście
    szybko (dlatego kredyt w Banku nie jest złą alternatywą),
    - dlatego takie płotki jak my zostawia na deser bo wie, że i tak się nie
    wywiną,
    - jedynym dla nas ratunkiem (chyba) byłoby "przedawnienie" (nie jestem
    pewien czy to się dokładnie tak nazywa), które następuje po 5 latach
    bezczynności ze strony urzędu w dążeniu do ściąganięcia należności, ale na
    to chyba nie mamy co liczyć,
    - w kasie urzędu i tak zapłacisz z odsetkami, nie wiem jak wygląda sprawa
    kosztów (tych 7%), ale jeśli nie wpłacisz tam całej kwoty od razu to
    rozłościsz tym komornika, który uzna to za osobisty atak na swoje 7% i może
    ci wtedy dokuczyć tak jak mu na to zezwala prawo, czyli zajęcie kont,
    ruchomości w mieszkaniu, wystawienie ich na aukcję gdzie będą sprzedane za
    bezcen itp.
    - jest "teoretycznie" możliwość składania próśb o umożenie, zmniejszenie
    odsetek, ale do takiego podania musisz dołączyć coś w rodzaju zeznania o
    stanie majątkowym (czyli nie możesz mieć nic co dałoby się spieniężyć na
    pokrycie zobowiązań), zestawienie przychodów i kosztów utrzymania, w których
    nie może być żadnego marginesu z którego mogłabyś zrezygnować aby zaspokoić
    fiskusa, do tego udokumentowny opis tragicznych i katastrofalnych wypadków
    losowych jakie cię dotknęły daje ci nie więcej jak 5% szans na umożenie tych
    odsetek,

    Brother In Arms
    K.D.