  • 11. Data: 2007-12-30 15:15:26
    Temat: Re: zmiany w prawie odnośnie reklam - prosze o linka
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    s...@a...pl pisze:
> [...]
    > działalność gospodarczą, czyli jest przedsiebiorcą. Sprzedaż
    > zorganizowana, stały asortyment, prowadzona od dłuższego czasu. Jesli
    > jest niezarejestrowana, nie zgłoszona w US i ZUS to kupujący w miarę
    > łatwo bedzie w stanie przekonać sprzedawcę do przyznania kupujacemu
    > racji. Może bowiem to być tańsze, niż zapłata przez sprzedawcę zaległego
    > ZUS, PIT i VAT po zawiadomieniu tych instytucji przez kupujacego.
    > Wówczas też to te instytucje udowodnią, że sprzedawca jest
    > przedsiebiorcą i kupujacącego to wiele nie bedzie kosztować:)

    W takiej sytuacji oczywiscie masz racje.

    Aczkolwiek kiedys mi (osoba fizyczna), ktos tez chcial zwrocic to co
    kupil na Allegro bo myslal ze tak mozna :)

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2007-12-30 15:53:42
    Od: "Tomasz M. Klecor" <t...@w...pl>

    Mithos pisze:

    > Uznac mozna rozne rzeczy, tyle ze nic z tego nie wynika. Pozniej trzeba
    > jeszcze udowodnic, ze osoba X to przedsiebiorca, co moze juz takie
    > proste nie byc (o kosztach nie wspominam).

    Akurat w wypadku większości aukcji na Allegro wykazanie, że ktoś jest
    przedsiębiorcą w rozumieniu art. 2 ust. 1 upnpn nie jest większym
    problemem.

    > Pewne uregulowania ustawy o ochronie niektorych praw konsumentow nie
    > dotycza min. aukcji (a wiec takze Allegro).

    Owszem w wypadku uonpk nie stosuje się przepisów o sprzedaży na
    odległość jeżeli umowę zawarto w drodze licytacji, o tyle upnpn nie
    pozbawia w tym wypadku konsumenta ochrony. Trzeba też pamiętać, że nie
    wszystkie umowy zawarte przez Allegro zawierane są w drodze licytacji.
    Przy kup teraz nie może być mowy o licytacji.

    Co więcej w doktrynie pojawiają się głosy, że aukcje on-line w takiej
    formie jaką prezentuje Allegro nie są aukcjami w takiej formie jaką
    ustawodawca przewidział w KC. Ale to już spory czysto doktrynalne, na
    godziny, jeżeli nie dni dyskusji.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Klecor

    --
    Pingwinarium.pl - prawo nowych technologii
    tel. +48 601 65 56 13

    <!-- wiadomość podpisana elektronicznie -->

  • 13. Data: 2007-12-30 15:56:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz M. Klecor" <t...@w...pl> napisał

    > <!-- wiadomość podpisana elektronicznie -->

    Naprawdę?

  • 14. Data: 2007-12-30 15:56:59
    Od: "Tomasz M. Klecor" <t...@w...pl>

    Mithos pisze:
    > Aczkolwiek kiedys mi (osoba fizyczna), ktos tez chcial zwrocic to co
    > kupil na Allegro bo myslal ze tak mozna :)

    No tak, ktoś gdzieś coś usłyszy, przerobi i później wychodzą różne bzdury.

    Kiedyś na allegro ludzie powoływali się na bliżej
    nieokreślone przepisy prawa Wspólnotowego zabraniające wszelkich
    reklamacji.

    Pozdrawiam,
    TMK

  • 15. Data: 2007-12-30 16:03:00
    Od: "Tomasz M. Klecor" <t...@w...pl>

    Alek pisze:
    > Użytkownik "Tomasz M. Klecor" <t...@w...pl> napisał
    >
    > Naprawdę?

    sygnatura idzie z automatu, taka sama jak dla maili :/ tak to jest jak
    się konto grup konfiguruje w pośpiechu po przeinstalowaniu systemu :)

  • 16. Data: 2007-12-30 16:03:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisał

    > Aczkolwiek kiedys mi (osoba fizyczna), ktos tez chcial zwrocic to co
    > kupil na Allegro bo myslal ze tak mozna :)

    Pewnie dał się otumanić żurnalistom. Dziś w którymś z mediów
    słyszałem kategorycznie podaną informację, że jeśli nasz
    prezent gwiazdkowy okazał się nietrafiony to mamy prawo oddać
    go do sklepu a sprzedawca ma obowiązek zwrócić pieniądze.