    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zmiany dowodów w sądzie
    Date: Mon, 12 Jan 2004 23:48:31 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc232.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Bogusław Szelest" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:btuofp$4kl$1@news.onet.pl...

    > Adwokat powoda chce przedstawić zmienione akta przewodniczącemu składu
    > orzekającego na rozprawie, chociaż początkowo chciał je skierować do
    > prokuratury. Czy to dobry pomysł?

    Trudno mi jest ocenić. Zakładam, ze adwokat mając przed sobą akta wie co
    robi. Przecież nie mogę podważać decyzji profesjonalisty który zna o wiele
    lepiej ode mnie sprawę. Choć ja bym nie czekał na rozprawę tylko działał
    szybciej. jeśli z jakiś powodów nie prokuratura, to na pewno od razu
    Prezes Sądu, a nie czekać na rozprawę.

    > Sprawa wygląda tak, że na początku strona pozwana złożyła rzeczone kopie
    > dokumentów
    [...]
    > Nie chodzi o to, że ktoś ze 100 zł zrobił 1 000 000 zł, ale są.

    Wszystkie Twoje wątpliwości może rozwiać tylko dokładna analiza tego
    wszystkiego. tego nie da się uczynić przez sieć. Nie wiem, jak bardzo
    inaczej wygląda ten dokument. Ja bym poszedł do Prezesa. To nie ważne, że
    zmiany są drobne. Najbardziej niepokojący jest fakt, że do takich zmian w
    ogóle doszło. Z tym, ze nie mamy pewności, czy otrzymane przez Ciebie
    odpisy były identyczne z tymi w aktach. może od początku były inne. Może
    się pomylili.

    > W zasadzie strona pozwana nie jest zainteresowana wywodzeniem matactw
    > sądowi, chodzi jej o wykazanie matactw strony przeciwnej oraz
    wyciągnięciu w
    > stosunku do niej konsekwencji. Co ewentualnie grozi stronie w sądzie,
    jeśli
    > postępuje tak jak opisałem?

    Gdyby udało się dowieść matactwa, to przede wszystkim dostanie po głowie
    ktoś z sądu. Strona dostanie zarzut, ale pewnie w najgorszym razie skończy
    się na zawiasach. Pracownik sądu dostanie wilczy bilet do końca życia.

    > Jeśli czarno na białym widać, że dowody zostały zmienione, to czy sąd ma
    > obowiązek skierować to do prokutatora? A jeśli sąd nie zrobi tego, czy
    można
    > samemu po zakończeniu sprawy próbować coś z tym zrobić?

    Ale po co chcecie czekać na zakończenie sprawy? Oczywiście można z tym iść
    do drugiej instancji. Ale wówczas będą Wam biegły terminy procesowe, a tu
    prokuratura czy Prezes Sądu będzie badał sprawę. Ja bym wszcząć alarm już
    teraz.