    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zmiana zakresu obowiązków- czy muszę się zgodzić
    Date: Sun, 25 Jul 2004 12:35:02 +0200

    > Nie widzę powodu by jako pracownik umysłowy czyścić schody,
    > podłogi czy też cokolwiek innego poza swoim stanowiskiem pracy.
    > A w tej konkretnej sytuacji zabiłbym pracodawcę śmiechem
    > i zgodnie z tym co napisał kolega Tomasik uznałbym to za
    > wypowiedzenie ze strony pracodawcy. Z wszystkimi konsekwencjami
    > tegoż.

    Dla zdrowia, dla zdrowia. Czasami warto popracować fizycznie, aby dotlenić
    mózg.
    Powiem Ci, że sam mam ochotę popracować łopatą czy w inny fizyczny sposób,
    dlatego, że w ten sposób mogę odpocząć psychicznie od pracy umysłowej i
    często staram się to robić, choć nie zawsze mam na to czas.

    > A może chciałbyś by w Twojej firmie ważne decyzje podejmowała
    > sprzątaczka? tak dla równowagi. Kierownik zamiata sprzątaczka
    > podejmuje decyzje.

    Widzę, że masz jakieś kompleksy i przerost ambicji.
    A ja Ci powiem, że znam osoby po studiach magisterskich pracujące jako
    sprzątaczki i chwalące sobie to, że mogą tą pracę mieć.
    W polskiej rzeczywistości niestety zakorzenione jest jakieś kretyńskie
    przeświadczenie, że jeżeli ktoś ma skończone studia to nie wilno jest go
    zatrudniać do pracy fizycznej i od razu powinien dostać pracę umysłową,
    najlepiej na stanowisku prezesa lub ewentualnie szefa firmy. Prawda niestety
    jest taka, że im ktoś mniej potrafi i im mniejszą prezentuje wartość dla
    firmy, tym większe ma aspiracje na wyższe stanowiska i tym bardziej dochodzi
    się o to co on powinien, a co nie w firmie. Najczęściej ktoś za nich musi
    odwalać robotę i najczęściej są to pracownicy niższego szczebla w firmie. W
    efekcie takiego postępowania utwierdzają się w przekonaniu, że ich jedynym
    obowiązkiem jest kombinowanie jak zepchnąć na kogoś innego swoje obowiązki
    oraz odpowiedzialność, a samemu spić "śmietankę".
    Niestety są to fakty, które poznałem osobiście pracując w zakładzie od
    prawie 20 lat, który moim zdaniem powinien dawno być zamknięty i otwarty na
    nowo, tylko właśnie z tego powodu.

    Na marginesie dodam, że jako elektronik-automatyk zjeździłem wiele zakładów
    w Polsce, gdzie uruchamiałem automatykę linii produkcyjnych i widziałem za
    jakie pieniądze ludzie są zmuszeni ciężko pracować. Były to nawet kwoty
    300-400zł/miesiąc, a najlepsi zarabiali tam 600-700zł/miesiąc przy 360-380
    godzinach przepracowanych w miesiącu czyli przeprowadzone prawie 2 miesiące
    w miesiącu, będąc na każde zawołanie na telefon.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl