  • 1. Data: 2004-03-14 22:41:58
    Temat: zmiana powództwa!
    Od: "Bartek" <g...@g...com>

    mam pytanie czy wiecie coś na temat orzeczeń dotyczacych terminu do jakiego
    możliwa jest zmiana przedmiotowa powództwa, chodzi mi o orzeczenia
    orzekające odmiennie poza regółę, że w postępowaniu procesowym rozpoznawczym
    jest to zakończenie postępowania w I instancji?

    z góry dziekuję Arleta

  • 2. Data: 2004-03-15 17:29:06
    Temat: Re: zmiana powództwa!
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Bartek" <g...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    rozpoznawczym
    > jest to zakończenie postępowania w I instancji?

    szczerze mówiąc nie spotkałem się. Zmiana powództwa z zasady jest
    dopuszczalna do czasu zamknięcia rozprawy przez sądem I instancjim,
    odmiennie jest w postepowaniu uproszczonym i nakazowym - nowe przepisy
    sprzed 2 lat.Istnieje też możliwość zmiany powództwa przed sadem II inst.ale
    jedynie w ograniczonym zakresie (np. w przypadku zniszczenia danego
    przedmiotu można zmienić żądanie z wydania na zapłatę równowartości).

    wowka

  • 3. Data: 2004-03-15 21:43:32
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    Użytkownik "wowka" <w...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Bartek" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    > jakiego
    > rozpoznawczym

    Art. 383. kpc W postępowaniu apelacyjnym nie można rozszerzyć żądania pozwu
    ani występować z nowymi roszczeniami. Jednakże w razie zmiany okoliczności
    można żądać zamiast pierwotnego przedmiotu sporu jego wartości lub innego
    przedmiotu, a w sprawach o świadczenie powtarzające się można nadto
    rozszerzyć żądanie pozwu o świadczenia za dalsze okresy.