  • 21. Data: 2011-06-14 16:51:44
    Temat: Re: zlikwidowana Spółka Jawna - kogo pozwać?
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-06-14 18:05, Liwiusz pisze:

    > A jak dopisze w pozwie wspólników, to z majątku wspólnego też
    > wyegzekwuje???

    Jak wyrok będzie na wspólników, to można klauzulę rozszerzyć na
    współmałżonków.
    Czyli masz wyrok na spółkę - dostaniesz klauzule na wspólników, ale już
    nie na współmałżonków wspólników.

    Masz wyrok na spółke i wspólników - dostaniesz klauzulę na wspólników(po
    wykazaniu itd) a potem na współmałżonków

  • 22. Data: 2011-06-14 16:57:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 18:51, Roman Rumpel pisze:

    > Jak wyrok będzie na wspólników, to można klauzulę rozszerzyć na
    > współmałżonków.

    Jaka podstawa owego rozszerzenia na małżonków?

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2011-06-14 17:10:05
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl>

    "Sumy potrzebne do zaspokojenia lub zabezpieczenia znanych spółce
    wierzycieli, którzy się nie zgłosili lub, których wierzytelności nie są
    wymagalne albo są sporne, należy złożyć do depozytu sądowego."

    Ale nie chce mi się sprawdzać w kodeksie, czy dotyczy także spółek osobowych.

    PS. Co do zasady masz oczywiście rację, cholerną rację.
    Tyle, że gdyby od świtu robić wyłącznie "niezbędne" czynności, to do nocy by
    czasu nie starczyło, niestety.
    Ja bym raczej pojechał w stronę: "po 3 miesiącach zaległości, w sądzie leży
    już pozew o zapłatę".

    -----
    > wierzyciel powinien we własnym interesie wertować Monitor Sądowy i
    Gospodarczy, i się dowiadywać, czy spółka się nie likwiduje.

  • 24. Data: 2011-06-14 17:13:09
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl>

    Gapiostwo w biznesie:
    Zapomnieli o rozdzielności ;-))

    -----

  • 25. Data: 2011-06-14 17:17:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 19:13, ąćęłńóśźż pisze:
    > Gapiostwo w biznesie:
    > Zapomnieli o rozdzielności ;-))
    >

    > -----

    Ale to żadna podstawa.

    Do klauzuli na majątek wspólny wymagane są:

    - jeżeli wierzyciel wykaże dokumentem urzędowym lub prywatnym, że
    stwierdzona tytułem egzekucyjnym wierzytelność powstała z czynności
    prawnej dokonanej za zgodą małżonka dłużnika.

    - Tytułowi egzekucyjnemu wydanemu przeciwko osobie pozostającej w
    związku małżeńskim sąd nada klauzulę wykonalności przeciwko małżonkowi
    dłużnika z ograniczeniem jego odpowiedzialności do przedsiębiorstwa
    wchodzącego w skład majątku wspólnego małżonków, jeżeli wierzyciel
    wykaże dokumentem urzędowym lub prywatnym, że stwierdzona tytułem
    egzekucyjnym wierzytelność powstała w związku z prowadzeniem
    przedsiębiorstwa

    Skąd zatem pomysł, że jak się pozwie wspólników, to klauzula na małżonka
    jest, a jak się rozszerzy klauzulę ze spółki, to majątek wspólny będzie
    wolny?

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2011-06-14 19:50:45
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-06-14 19:17, Liwiusz pisze:

    > Skąd zatem pomysł, że jak się pozwie wspólników, to klauzula na małżonka
    > jest, a jak się rozszerzy klauzulę ze spółki, to majątek wspólny będzie
    > wolny?

    Nie zrozumieliśmy sie. Ja napisałem wcześniej, że zdaje sobie sprawe z
    trudności w obecnym stanie prawnym, zachodzących przy egzekucji z
    majątku wspólnego.
    Mi chodzi tylko o to, że jak się ma tytuł wyłecznie na spółkę, to nie ma
    opcji dostać klauzulę na małżonków wspólników.
    Jak się ma tytuł na wspólników, to być może taka szansa jest.

  • 27. Data: 2011-06-14 20:34:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 21:50, Roman Rumpel pisze:

    > Jak się ma tytuł na wspólników, to być może taka szansa jest.

    no to ja się pytam jaka jest szansa, bo ja takiej nie widzę.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2011-06-14 20:39:57
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-06-14 22:34, Liwiusz pisze:

    > no to ja się pytam jaka jest szansa, bo ja takiej nie widzę.

    A tego to ja Ci nie powiem, ja wiem, ze w sytuacji, gdy nie masz wyroku
    na wspólnika szansy z pewnością nie ma żadnej. I tyle jak dla mnie.
    Jeśli uważasz, ze nie ma sensu od razu pozywać wspólników, to mamy na
    ten temat różne zdania i to jest drugie tyle ;)

  • 29. Data: 2011-06-16 11:17:53
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    Dużo gadania a ja nadal nie wiem kogo mam pozywać?
    Spółkę, wspólników czy obydwa na raz?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 30. Data: 2011-06-16 14:35:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Dużo gadania a ja nadal nie wiem kogo mam pozywać?
    > Spółkę, wspólników czy obydwa na raz?

    Po likwidacji, to samych wspólników.