    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zlamanie warunkow umowy, zaleganie z wyplata
    Date: Wed, 20 Aug 2003 15:08:09 +0200

    | Wczoraj dowiedzialam sie, ze...
    |
    | Firma X, byla posrednikiem i serwis byl wykonywany na zlecenie kogos
    innego
    | (tego sie domyslalam, ale posrednictwa w naszym kraju prawo nie zabrania).
    | Najzabawniejsze jest to, ze firma X swojemu zleceniodawcy (firmie Y)
    | sprzedala pelne prawa autorskie do serwisu (ale tych ode mnie nie kupila).
    |
    | Czy ktos mi moze wytlumaczyc co jest grane??

    No to masz świetny argument do złożenia zawiadomienia oprzestępstwie. Goście
    przywłaszczyli sobie Twoje prawa autorskie. Ja bym się z nimi nie
    patyczkował tylko pismo wzywające do uregulowania należności do 7-miu dni z
    potwierdzeniem doręczenia i po tym terminie zawiadomienie do organów
    ścigania.

    | Aha... wiem o tym, bo firma Y skontaktowala sie ze mna, poniewaz nie mogla
    | dogadac sie z firma X. Firma Y bardzo sie zdziwila, gdy pokazalam umowe, w
    | ktorej, jak wol stoi, ze jedyne co kupila firma X to prawo do
    'niewylacznego
    | uzytkowania, na prawach licencji, bez prawa do dekompilacji, modyfikacji i
    | rozpowszechniania'.

    No to mamy dwóch pokrzywdzonych. Firma Y jest również pokrzywdzona, bo
    została oszukana. Kupiła coś, czego kupić nie mogła i teraz jeśli chce
    ewentualnie mieć szersze prawa, to musi je i tak "dokupić" od Ciebie. Jak
    będziesz składał zawiadomienie, to możesz również i to poruszyć.