    From: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zgon a środki na koncie
    Date: Sun, 27 Mar 2011 00:42:23 +0100

    dK pisze:
    > zakładam dwa przypadki:
    > - ktoś z rodziny ma pełnomocnictwo do rachunku
    > - brak pełnomocnictwa ale swobodny dostęp do e-konta
    >
    > oba powyższe przed sądowym orzeczeniem o nabyciu spadku

    nie mam akurat ciśnienia na załatwianie tego typu formalności ale pytam
    asekuracyjnie, a mianowicie mam pewne oszczędności/lokaty ale jestem
    jedynym właścicielem konta, z drugiej strony prowadzę dość ryzykowny
    tryb życia i zawsze może się coś zdarzyć, że rodzina zostanie w
    przysłowiowej dupie (mam tu na myśli wyłącznie moje pełnoletnie
    potomstwo) - oczywistym jest że wolałbym na taką ewentualność ich
    zabezpieczyć.

    pytanie więc, czy jeśli córka/syn ma pełny dostęp do mojego konta (tzn.
    zna loginy, hasła itp) czy może sobie po prostu przelać to co się tam
    znajduje, na wypadek mojej śmierci aby się później po sadach czy bankach
    nie włóczyć i udowadniać czego tam nie było ? czy wystarczy w takich
    okolicznościach ustalenie pełnomocnika do rachunku bankowego - a może i
    to jest zbędne ?