    From: firma mm <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zgoda autora na komercyjne uzywanie programu
    Date: Mon, 09 May 2005 11:54:40 +0200

    Profil wrote:
    > Witam
    >
    > Jak powinno wyglądać zezwolenie autora programu na jego komercyjne
    > wykorzystywanie przez druga osobe?
    >
    > Co trzeba zawrzeć w jego treści?
    >
    > Jak to trzeba napisać?
    >
    > Może ktoś ma już gotowy wzór takiego zezwolenia?
    >
    > Dziękuje za odpowiedzi
    >
    > Pozdrawiam

    ja piszę w instalatorze swoich programów taką krótką treść:

    Producent programu odpowiada za wady programu w ograniczony sposób,
    zgodnie z Kodeksem Cywilnym. Oznacza to, że odpowiedzialność producenta
    jest tak mała jak dopuszcza to prawo. Udziela się licencjonobiorcy
    licencji na użycie programu. Dozwolone jest przekazanie licencji na
    program na stałe poprzez przekazanie oryginalnej dyskietki z programem
    pod warunkiem skasowania programu z dysku twardego. Nie jest dozwolone
    wynajmowanie oprogramowania ani udzielanie podlicencji. Dozwolone jest
    użycie tego programu w wielu filiach tej samej firmy lub instytucji.