eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozgloszenie przestepstwa - ekshibicjonizm - pytanie i prosba o pomoc.. › Re: zgloszenie przestepstwa - ekshibicjonizm - pytanie i prosba o pomoc..
    From: Michał Gwiazdowski <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zgloszenie przestepstwa - ekshibicjonizm - pytanie i prosba o pomoc..
    Date: Tue, 13 Jan 2004 02:08:57 +0100

    Użytkownik "Agnieszka Sliwowska" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:40031C33.3EFB892D@go2.pl...

    > Czy wiesz, czym jest ekshibicjonizm? Bo o to pojecie chodzi w twoim
    > poscie.... Jesli nie - polecam google.

    http://www.pfm.pl/u235/back/169081/navi/169082
    ----

    Ekshibicjonizm

    Wystawiactwo lub obnażalstwo. Oznacza osiąganie satysfakcji płciowej poprzez
    publiczne, zaskakujące obnażanie własnych narządów płciowych wobec
    anonimowych osób przeciwnej płci. Najczęściej ekshibicjoniści są niegroźni,
    gdyż rzadko próbują stosować przemoc w celu odbycia stosunku, mimo, że
    podczas obnażania się mogą to proponować.

    Podstawową motywacją tych osób jest przestraszenie obserwatora, wiążące się
    z wywołanym zainteresowaniem oraz fascynacją. Im silniejsza jest reakcja u
    obserwatora, tym większą sprawia rozkosz. Wynika to ze skrytego życzenia, by
    wzbudzić tak silne podniecenie w kobiecie, by sama dążyła do kontaktu
    seksualnego lub też wspominała to zdarzenie z dużym napięciem emocjonalnym.
    Tego typu reakcje wzmacniają zachowania ekshibicjonistyczne. Rekcja
    obojętności budzi rozczarowanie i zmniejsza motywację tych osób do obnażania
    się.

    Ekshibicjonizm należy do dość często występujących parafilii. Spotyka się go
    niemal wyłącznie u mężczyzn, głównie młodych. Najczęściej wynika z
    nieśmiałości, kompleksów i lęku wobec kobiet, rzadziej towarzyszy chorobom
    psychicznym.

    ----

    uwazasz, ze obnazanie sie nie jest ekshibicjonizmem?
    to przeczytaj ze zrozumieniem..

    > Najpierw jw., a potem: co z tego, ze twoja znajoma rozpoznala osobnika?

    to ze rozzuchwalony koles za ktoryms razem kogos zgwalci bo mu nie starczy
    samego pokazywania
    siusiaka?
    naprawde dziwie sie,ze kobieta o takie rzeczy pyta..

    > na jakiej podstawie twierdzisz, ze: 1. to zboczeniec?; 2. ze komus zrobi
    > krzywde?

    1.na podstawie dostepnej wiedzy medycznej - zajrzyj na te strone
    2.j.w.

    > 1. Na jakiej podstawie twierdzisz, ze publiczne obnazanie sie jest
    > przestepstwem?
    > 2. Czy wiesz, CO TO JEST PRZESTEPSTWO?

    a po co napisalem na te grupe?moze zeby mi ktos wyjasnil z jakiego to
    paragrafu?
    i nie rob mi testow, jakbym mial zamiar zostac prawnikiem to bym poszedl na
    takie studia..

    > Nie mozesz - nie byles swiadkiem czegokolwiek. Mozesz tylko stanowic
    > podpore duchowa, ale prywatnie (na korytarzu jakiegokolwiek organu
    > wladzy, do ktorego chcialbys sie zglosic w tej sprawie).

    to ze nei moge to wiedza kodeksowa czy takie gdybalstwo?

    > 1. Mozesz - i cie zamkna za napasc na funkcjonariusza panstwowego
    > (publicznego, czy jak go zwal)
    > 2. Nie mozesz - jesli tak usilnie chcesz przestrzegac prawa.

    to byl zart, chyba nie wymagal dodatkowego komentarza?

    > pzdr
    > A.
    > PS. Potrafiles napisac na grupe - zatem twierdze, ze potrafisz rowniez
    > googlowac, a zatem - potrafisz znalezc i poczytac kodeks karny.
    > A.

    kodeks karny?moje pytania dotyczyly praktyki, po co mi kodeks prawny?
    zakladam ze w polskim prawe to przestepstwo jest, myle sie?

    pozdrawiam, a nastepnym razem jak sie bedziesz chciala przyczepic to bardzo
    prosze przemysl to..
    --
    mihau