  • Data: 2003-09-24 09:31:03
    Temat: Re: zdazenie z grzybobrania - wezwanie na komisariat
    Od: Łukasz Stawicki <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Grzegorz Lipnicki napisał:

    > USTAWA
    > z dnia 28 września 1991 r.
    > o lasach.
    > Dz.U.00.56.679 - tekst
    > Dz.U.00.56.679
    > 2000-11-17 zm.Dz.U.00.86.958
    > 2001-03-30 zm.Dz.U.00.120.1268
    >
    > tekst ujednolicony zapewne wisi na witrynie mśrodowiska.
    > Art. 29.
    > 1. Ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w lesie dozwolony jest
    jedynie drogami publicznymi, natomiast
    > drogami leśnymi jest dozwolony tylko wtedy, gdy są one oznakowane drogowskazami
    dopuszczającymi ruch po tych drogach.
    > Nie dotyczy to inwalidów poruszających się pojazdami przystosowanymi do ich
    potrzeb.

    Dzięki ogromne.

    A teraz stado problemów interpretacyjnych.
    Jak mam odróżnić drogę publiczną od leśnej? Droga do nadleśnictwa (która
    za cara była wybrukowana, obecnie z bruku zostały resztki) to droga
    publiczna czy nie? A jeśli pojadę dalej, tą piaszczystą drogą, to jestem
    dalej na publicznej czy nie? A jeśli wiem, że za 2 km zaczyna się
    utwardzenie żużlem i jest wioska?

    W wielu miejscach pzry wjazdach w leśne dróżki jest znak 'zakaz ruchu'.
    Dla mnie jest to jasne. A jak zakazu nie ma? To po czym mam poznać czy
    dana droga jest jeszcze 'publiczna' czy już 'leśna'?

    Łukasz