  • 1. Data: 2004-04-23 09:40:22
    Temat: zbiorka pieniedzy-podejrzenie wyludzenia
    Od: "marek rogowski" <m...@W...gazeta.pl>

    od jakiegos czasu w pewnym miescie na polnocy organizowana jest zbiorka
    pieniedzy dla chorego dziecka. na forum dyskusyjnym pojawily sie posty z
    prosba o pomoc. zaangazowanych w zbiorke jest sporo osob, czesc z nich
    wplacila pieniadze. postawa ojca dziecka budzi jednak nasze watpliwosci. nie
    przedstawia zadnych dokumentow dot. kwoty jaka uzbieral, miga sie od
    umieszczania tego na stronie dziwczynki. ponadto- pieniadze zbieral na
    eczenie, a jak sie pozniej okazalo, dziewczynka leczona jest za publiczne
    pieniadze. zmieniel wiec wersje na rehabilitacje. mamy powazne obawy, ze ktos
    wyludza od tych ludzi pieniadze. i stad pytanie- czy i na jakiej podstawie
    moge to zglosic w prokuraturze. serdeczne dzieki za odpowiedz:)
    pozdrawiam, milego dnia.

  • 2. Data: 2004-04-23 13:16:21
    Temat: Re: zbiorka pieniedzy-podejrzenie wyludzenia
    Od: "Brenda" <b...@w...pl>

    Witam!

    Nie jestem prawnikiem ale pracuję w Organizacji, która pomaga rodzicom min w
    zbiórkach na leczenie.
    Przed podjęciem działań uważam, że należy sprawdzić dokladnie sprawę.
    czyli np na jakie konto są dokonywane wpłaty ( Fundacji czy Stowarzyszenia a
    moze na prywatne rodziców)
    To ,że rodzic nie ujawnia wysokości zebranych środków może oznaczać, że
    organizacja nie poinformowala go ile zostalo pozyskanch środków
    rodzic wiec nie jest w stanie zamieścić takich informacji na stronie www.
    Poza tym jeśli zmienił w apelu, że potrzebuje środki tylko na rehabilitacje
    ( to też leczenie) to dobrze o nim świadczy. Oznacza to, że na pozostałe
    koszty pozyskał środki a brakuje mu jedynie pieniędzy na rehabilitacje.
    Nie rozumiem dlaczego nie skontaktuje sie Pan z Organizacją, ktora nadzoruje
    zbiórkę. Organizacja jest zobowiązana aby poinformować zainteresowanych o
    stanie konta chorego i ewentualnie przesłać dokumenty medyczne, na prośbę
    darczyńcy jest zobowiązana także udokumentować dokonane wpłaty na podstawie
    rachunków, raportów z operacji itd
    Nie znam sprawy ale prosze pochopnie nie podejmowac tak drastycznych
    działań. To nie wymaga wiele czasu, aby sprawdzić dokładnie sprawę.
    Jesli potrzebuje Pan jakiś wskazówek prosze sie ze mną skontaktować.
    Brenda
    www.fsr.w.interia.pl
    zapraszam do przeczytania artykułu na stronie:
    http://www.fsr.w.interia.pl/foto.html?krystianprasa1
    max

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-04-24 10:27:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marek rogowski" <m...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c6aoa6$got$1@inews.gazeta.pl...

    Sprawa jest trudna wbrew pozorom. Określenie w celu zbiórki, że to "na
    leczenie", nie wyklucza leczenia za pieniądze NFZ. Wszyscy wiemy, że
    bezpłatność tej pomocy lekarskiej jest iluzoryczna. Trudno będzie rodzicom
    udowodnić, na co wydali te pieniądze w takim wypadku. Napiszą, że na
    dojazdy z dzieckiem na zabiegi i też będzie to "na leczenie". Albo na
    leki.

    Mnie się wydaje, że w tej sytuacji trzeba nagłośnić sprawę. Rodzice nie
    będą mieli innego wyjścia, tylko albo się wytłumaczą, albo nie dostaną
    kolejnych pieniędzy i tyle.

    Co do postępowania karnego, to trzeba by było, by kilka osób które
    wpłaciły zawiadomienie, że zostały wprowadzone w błąd, bo dawały na
    leczenie, a okazuje się że leczenie jest bezpłatne. W takim wypadku było
    by to oszustwo. Z tym, iż podejrzewam, ze prokuratura może przyjąć
    przedstawione przeze mnie stanowisko i umorzyć to. No chyba, że się okaże,
    że dziewczynka nie jest chora w stopniu opisanym przez rodziców.