  • 1. Data: 2005-11-17 15:58:27
    Temat: zawał serca czy to jest wypadek w pracy??
    Od: "beata198718" <2...@v...pl>

    mój tata rok temu mial zawal serca w pracy (pracowal w kopalni) gdy go mial
    znajdowal sie pod ziemia po 2 tygodniach zmarl nie wychodzac ze śpiączki
    zaklad pracy nie chce tego uznac jako wypadku w pracy gdzyz nie chce przyznac
    mamie renty po tacie mam wiec pytanie czy zawał serca jest wypadkiem w pracy i
    czy wobec tego mama powinna dostac po tacie rente nie chodzi o rente na
    dziecko tylko dozywotnia rente dla mamy jak mozna to prosze o odpowiedz na
    adres 2...@v...pl

  • 2. Data: 2005-11-17 16:49:52
    Temat: Re: zawał serca czy to jest wypadek w pracy??
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    beata198718 wrote:
> [...]
    > dziecko tylko dozywotnia rente dla mamy jak mozna to prosze o odpowiedz na

    raczej bez szans.

  • 3. Data: 2005-11-17 20:50:05
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    mysle ze nie ma szans, a to dlatego ze wypadek w pracy to zdarzenie,
    ktore moze sie zdazyc tylko i wylacznie w pracy, np. przejechanie
    wozkiem z weglem danej kopalni, natomiast zawalu mozesz dostac na ulicy,
    ale czy przypadkiem zus nie powinien wyplacac renty za smierc rodzica??
    w koncu maja skladki?? i nie biora sobie ich do kieszeni??

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 4. Data: 2005-11-17 21:16:50
    Od: as <a...@a...pl>

    Użytkownik Harry napisał:
> [...]
    > ale czy przypadkiem zus nie powinien wyplacac renty za smierc rodzica??
    > w koncu maja skladki?? i nie biora sobie ich do kieszeni??

    Sorki ale ma szanse wystrczy udowodnićze praca która była wykonywana
    powodował znacze obciążenie psycho - fizyczne.
    J.

  • 5. Data: 2005-11-17 21:35:21
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "as" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Sorki ale ma szanse wystrczy udowodnićze praca która była wykonywana
    > powodował znacze obciążenie psycho - fizyczne.

    Przecież ten człowiek dostał zawału _w_pracy_ i to _w_kopalni_
    Praca, zwłaszcza w kopalni, z reguły wiąże się z wysiłkiem.

    Definicja wypadku przy pracy jest taka:
    "Za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną
    zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z
    pracą."

    Przyczyną zawału serca zwykle jest przewlekła choroba, a więc nie jest to
    zdarzenie _nagłe_ ani wywołane przyczyną _zewnętrzną_.

  • 6. Data: 2005-11-17 22:24:01
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Przyczyną zawału serca zwykle jest przewlekła choroba, a więc nie jest to
    > zdarzenie _nagłe_ ani wywołane przyczyną _zewnętrzną_.

    Dobra, wypowiem sie, choc nie chcialem wchodzic w dywagacje na tematy, na
    ktorych sie nie znam. Zdrowy rozsadek podpowiada mi, ze:

    - Czlowiek, pracujacy w kopalni, musi miec aktualna pracownicza ksiazeczke
    zdrowia, wraz z badaniami dot. ew. przeciwwskazan do pracy w tym dosc
    ciezkim i niebezpiecznym zawodzie. Gdyby leczyl sie na serce, albo mial
    rozpoznana chorobe, mogaca prowadzic do zawalu, to pewnie by nie mogl
    pracowac.

    - Jezeli jakies szczegolne warunki w pracy doprowadzily do zawalu i mozna to
    udowodnic, to jest punkt zaczepienia do dowiedzienia, ze wypadek nastapil
    wskutek ogolnych warunkow stresowych, charakterystycznych dla pracy ORAZ
    jednostkowego wydarzenia, ktore wywolalo atak serca.

    W pierwszym wypadku trzeba zbadac, kto odpowiada za zaniedbanie, ktorego
    efektem bylo poslanie do pracy pod ziemia czlowieka, ktory pracowac pod
    ziemia nie powinien.

    W drugim - trzeba udowodnic, ze byl bezposredni zwiazek przyczynowo-skutkowy
    pomiedzy charakterem pracy, wydarzeniem a zawalem.

    We wszystkich przypadkach nawet czlowiek przecietnie inteligentny powie, ze
    gornik ma stresujaca prace i jezeli dostal zawalu, to wlasnie w glownej
    mierze przez charakter wykonywanej pracy. No chyba, ze byl pijacy, palacy i
    nerwowy z natury - ale dobrze wiadomo, ze wsrod gorniczej braci taki styl
    zycia jest niejako "wymuszany" przez relacje towarzyskie pomiedzy
    pracownikami - polecam przyslowie o wronach i krakaniu...

    Tak wiec z ktorej strony nie spojrzec - wina nie lezy bezposrednio po
    stronie czlowieka, ktory dostal zawalu. A w niektorych przypadkach mozna
    bezposrednio wskazac na wine pracodawcy lub warunkow w pracy.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2005-11-17 22:49:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał
    [ciach]

    Bawisz się w amerykańskiego prawnika? :)

    Przeczytaj jeszcze raz definicję wypadku.
    Możesz kombinować (na siłę i raczej bez szans powodzenia) w kierunku
    choroby zawodowej, doszukiwać się winy lekarza czy pracodawcy ale
    _wypadku_ z tego nie zrobisz.

  • 8. Data: 2005-11-17 23:21:15
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Thu, 17 Nov 2005 23:49:20 +0100, Alek napisał(a):

    > Przeczytaj jeszcze raz definicję wypadku.
    > Możesz kombinować (na siłę i raczej bez szans powodzenia) w kierunku
    > choroby zawodowej, doszukiwać się winy lekarza czy pracodawcy ale
    > _wypadku_ z tego nie zrobisz.

    Ja ostatnio trawilem cos takiego : znajoma zlamala noge w pracy (mniejsza o
    to w jaki sposob) i PZU przyznalo jej 500zl odszkodowania i chyba 4%
    trwalego ubytku na zdrowiu. ZUS wykonal cos takiego : 'prosze podejsc do
    stolika, obrocic sie, zrobic kilka krokow' - po czym stwierdzil - 'ja tu
    zadnego ubytku na zdrowiu nie widze'. Na tym sie skonczylo pomimo odwolania
    od decyzji lekarza (a pozniej nawet calej komisji lekarskiej). Czyzby ZUS
    byl laskawy wylacznie dla znajomych?!?

  • 9. Data: 2005-11-18 08:59:52
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 17 lis o godzinie 22:35, na pl.soc.prawo, Alek napisał(a):

    > Przecież ten człowiek dostał zawału _w_pracy_ i to _w_kopalni_
    > Praca, zwłaszcza w kopalni, z reguły wiąże się z wysiłkiem.

    No właśnie - przeczytaj to co sam napisałeś i podkreśliłeś.

    > Definicja wypadku przy pracy jest taka:
    > "Za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną
    > zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z
    > pracą."

    Podajesz definicje wypadku _przy_ pracy a nie _w_ pracy !!!!!

    Za wypadek _w_ pracy albo nawet w drodze do/z pracy, jest zupełnie inne
    odszkodowanie od ubezpieczyciela niż za normalny wypadek. Ponadto jeżeli
    nie jest to śmiertelny wypadek - zwolnienie lekarskie jest 100% a nie jak
    przy zwykłym wypadku - 80%.

    Zerknij łaskawie Alku na różnice występująca pomiędzy 'W' a 'PRZY'

    --
    Herbi
    18-11-2005 09:59:50

  • 10. Data: 2005-11-18 09:55:12
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną
    zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą,
    podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika zwykłych czynności
    albo poleceń przełożonych

    zawal serca moze zostac uznany za wypadek przy pracy jesli zostana spelnione
    kumulatywnie powyzsze przeslanki

    odnosnie zawalu serca jest orzeczenie SN stwierdzajace, ze byl to wypadek
    przy pracy ale nie chce mi sie teraz szukac /sorry/. jednak nie przyjmuj, ze
    jest to regula wrecz przeciwnie.. wyjatek

    pozdrawiam

    Łukasz