  • 11. Data: 2005-11-18 09:58:10
    Temat: Re: zawał serca czy to jest wypadek w pracy??
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > We wszystkich przypadkach nawet czlowiek przecietnie inteligentny powie,
    ze
    > gornik ma stresujaca prace i jezeli dostal zawalu, to wlasnie w glownej
    > mierze przez charakter wykonywanej pracy.

    brak naglej przyczyny

    jezli ktos ma stale stresujaca prace to nie mozemy powiedziec ,ze zawal
    serca jest wypadkiem przy pracy, chyba ,ze w danym momencie doszloby do
    sytuacji wyjatkowo stresogennej przekraczajacej granice charakteru pracy

  • 12. Data: 2005-11-18 20:26:34
    Od: "Suchy" <s...@t...pl>

    Witam
    Zwykle zawał nie będzie uznany za wypadek przy pracy i renta nie będzie
    przysługiwać, jednak nie można sprawy do końca przesądzić, o tym bowiem będą
    decydowały indywidualne okoliczności, (warunki pracy, czy dopuszczenie
    pracownika do pracy nie powinno nastąpić ze względu na stan zdrowia,
    szczególne okolicnzości danego dnia i wiele innych). W praktyce orzeczniczej
    zdarzały się przypadki, że zawał został uznany za taki wypadek. Moja rada
    jest taka: sprawy z ubezpieczenia są bezpłatne ( w sądzie osoby dochodzące
    swych prawa nie ponoszą żadnych kosztów) nic się zatem nie ma do stracenia i
    warto się odwołać od decyzji ZUS. Oczywiście pamiętać o obowiazujących
    terminach do dowołania.