    From: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zawał serca czy to jest wypadek w pracy??
    Date: Fri, 18 Nov 2005 00:21:15 +0100
    Sender: Jasko Bartnik <>

    Dnia Thu, 17 Nov 2005 23:49:20 +0100, Alek napisał(a):

    > Przeczytaj jeszcze raz definicję wypadku.
    > Możesz kombinować (na siłę i raczej bez szans powodzenia) w kierunku
    > choroby zawodowej, doszukiwać się winy lekarza czy pracodawcy ale
    > _wypadku_ z tego nie zrobisz.

    Ja ostatnio trawilem cos takiego : znajoma zlamala noge w pracy (mniejsza o
    to w jaki sposob) i PZU przyznalo jej 500zl odszkodowania i chyba 4%
    trwalego ubytku na zdrowiu. ZUS wykonal cos takiego : 'prosze podejsc do
    stolika, obrocic sie, zrobic kilka krokow' - po czym stwierdzil - 'ja tu
    zadnego ubytku na zdrowiu nie widze'. Na tym sie skonczylo pomimo odwolania
    od decyzji lekarza (a pozniej nawet calej komisji lekarskiej). Czyzby ZUS
    byl laskawy wylacznie dla znajomych?!?