  • Data: 2004-08-07 22:56:35
    Temat: Re: zasiłek dla bezrobotnych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 Aug 2004, Waldemar "Jakec" Bulkowski wrote:

    > + scorpio napisał(a):
    [...]
    > + > Pytanie : jezeli pracodawca nie przedluzy zatrudnienia czy brat moze z
    > + > powrotem zarejestrowac sie w RUP z prawem do zasilku dla bezrobotnych ?
    [...]
    > + Tak, jeśli w ciągu 5 dni od zakończeni apracy stawi się w PUP i zarejestruje
    > + się ponownie dostanie zasiłek na okres pomniejszony o pobieranie przed
    > + pójściem do pracy. Jeśli dostał zasiłek na 12 miesięcy, pobral 3 i poszedł
    > + do pracy, to po powrocie dostanie na 9 miesięcy.

    Nie krzyczeć... ja tak profilaktycznie: a nie jest tak, że przy
    "powrocie" na zasiłek musi spełniać warunki do jego otrzymania ?
    *Na nowo* ? I że nie zawsze musi je spełniać ??

    Dajmy na to: pracował 6 miesięcy (lub dowolnie dłużej niż 4), miał 6
    miesięcy "przerwy" (bezrobotny bez prawa do zasiłku), znowu pracował
    - tym razem 8 miesięcy - i poszedł "na bezrobocie".
    Należy mu się zasiłek, "12 miesięcy pracy w ostatnich 18 miesiącach".
    W 3 miesiącu "idzie do roboty". Po kolejnych 3 miesiącach kończy mu
    się umowa, idzie do PUP, a tam... "no, proszę Pana, ale w ciągu ostatnich
    18 miesięcy ma Pan 11 miesięcy zatrudnienia, a do otrzymania zasiłku
    trzeba 12 ! Panu zasiłek nie przysługuje...) ???

    pozdrowienia, Gotfryd