    From: "Danusia" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zasiłek a renta
    Date: Sun, 19 Aug 2012 08:35:17 +0200

    news:k0oc38$a4l$1@node2.news.atman.pl...

    > Animka czy co ?
    > Kompletowanie "kwitów" na rentę kilka miesięcy zajmuje, w
    > międzyczasie delikwent rejestruje się jako bezrobotny w
    > odpowiednim urzędzie i jeśli mu przysługuje to nawet może
    > dostać zasiłek. W czasie pobierania zasiłku składa kwity
    > na rentę, czeka na komisję lekarską potem na orzeczenie.
    > I rentę często dostaje w trakcie pobierania zasiłku.
    > Dalej jest dokładnie tak jak opisałem wcześniej.

    Dokładniej to jak piszesz:
    "Jeśli dostałeś zasiłek dla bezrobotnych a potem przyznano rentę
    z wyrównaniem za miesiąc czy dwa wstecz"
    sytuacja jest inna bo zasiłek dla bezrobotnych wypłaca Urząd Pracy a rente
    ZUS. Zgodnie z ustawą zasiłek dla bezrobotnych nie przysługuje za czas w
    którym pobierasz rente. Oznacza to że jesteś zobowiązany zwrócić pobrany
    zasiłek do Urzędu Pracy. Ale nie oznacza to że ZUS automatycznie potrąci Ci
    te pobrane zasiłki z renty i przekaże do Urządu Pracy.

    pozdr