  • Data: 2012-08-20 08:44:13
    Temat: Re: zasiłek a renta
    Od: "Danusia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:k0q3bg$be0$1@node2.news.atman.pl...

    > Ale w praktyce zus to robi (potrąca renciście i zwraca lokalnemu
    > urzędowi) bo tak jest prościej i szybciej, nie wierzysz to poszukaj
    > kogoś kto dostał rentę w trakcie pobierania zasiłku zamiast
    > teoretyzować.

    To co ZUS może potrącić z renty lub emerytury oraz jak jest dokładnie podane
    w art.139 i 140 ustawy o emeryturach i rentach z FUS.
    Jeżeli Urząd Pracy wystąpi do ZUS o potrącenie nienależnie wypłaconych kwot
    zasiłku dla bezrobotnych to ZUS te kwoty oczywiscie potrąci (ale nie w
    całosci lecz w wielu ratach zgodnie z art.140). Aby Urząd Pracy wystąpił do
    ZUS musi mieć podstawę czyli zgłoszenie pobierającego . ZUS zazwyczaj nie
    wie że ktoś pobiera zasiłek dla bezrobotnych (wyjątkiem są bardzo małe
    oddziały - gdzie wszyscy o wszyskich wszysko wiedzą).

    pozdr