  • 11. Data: 2008-04-25 18:44:26
    Temat: Re: zasiedzenie przeciwko państwu
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl>

    pt pisze:
> [...]
    > 4. Odszkodowanie, o którym mowa w ust. 1 i 2, będzie ustalane i wypłacane
    > według zasad i trybu określonych w odrębnej ustawie, na wniosek właściciela
    > nieruchomości złożony w okresie od dnia 1 stycznia 2001 r. do dnia 31
    > grudnia 2005 r. Po upływie tego okresu roszczenie wygasa.
    > 5. Podstawę do ustalenia wysokości odszkodowania stanowi wartość
    > nieruchomości według stanu z dnia wejścia w życie ustawy, przy czym nie
    > uwzględnia się wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego trwałymi
    > nakładami poczynionymi po utracie przez osobę uprawnioną prawa do władania

    hm,
    a może bardziej to :
    USTAWA z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych

    Art. 2a.
    1. Drogi krajowe stanowią własność Skarbu Państwa.
    2. Drogi wojewódzkie, powiatowe i gminne stanowią własność właściwego
    samorządu
    województwa, powiatu lub gminy.

    Więc skoro droga gmina z def jest własnością samorządu to nie można jej
    zasiedzieć. Tylko czy to też dotyczy pasa drogowego ?

    J.Jackowski

  • 12. Data: 2008-04-25 20:57:42
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >

    > Więc skoro droga gmina z def jest własnością samorządu to nie można jej
    > zasiedzieć. Tylko czy to też dotyczy pasa drogowego ?

    To wyjaśnia ciąg dalszy wymienionej ustawy:
    Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    1) droga lub pas drogowy - wydzielony pas terenu, przeznaczony do ruchu
    lub postoju pojazdów oraz do ruchu pieszych, wraz z leżącymi w jego ciągu
    obiektami inżynierskimi, placami, zatokami postojowymi oraz znajdującymi się
    w wydzielonym pasie terenu chodnikami, ścieżkami rowerowymi, drogami
    zbiorczymi, drzewami i krzewami oraz urządzeniami technicznymi związanymi z
    prowadzeniem i zabezpieczeniem ruchu,

    Pozdrawiam
    PawelT

  • 13. Data: 2008-04-25 21:46:41
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl>

    pt pisze:

> [...]
    > w wydzielonym pasie terenu chodnikami, ścieżkami rowerowymi, drogami
    > zbiorczymi, drzewami i krzewami oraz urządzeniami technicznymi związanymi z

    A skąd masz tą definicję. Sprawdzałem i w ustawie jest:
    Art. 4.
    Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    1) pas drogowy - wydzielony liniami granicznymi grunt wraz z przestrzenią
    nad i pod jego powierzchnią, w którym są zlokalizowane droga oraz obiekty
    budowlane i urządzenia techniczne związane z prowadzeniem, zabezpieczeniem
    i obsługą ruchu, a także urządzenia związane z potrzebami zarządzania
    drogą;
    2) droga - budowlę wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi, urządzeniami
    oraz instalacjami, stanowiącą całość techniczno-użytkową, przeznaczoną do
    prowadzenia ruchu drogowego, zlokalizowaną w pasie drogowym;
    3) ulica - drogę na terenie zabudowy lub przeznaczonym do zabudowy zgodnie
    z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w której
    ciągu może być zlokalizowane torowisko tramwajowe;

    J.Jackowski

  • 14. Data: 2008-04-26 11:47:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2008, Goomich wrote:

    > "J.Jackowski" <n...@p...pl> naskrobał/a w

    > O k.a.
    > Chyba pójdę sobie do ciebie i odgrodzę kawałek kuchni.
    > Za 30 lat będzie mój.

    Myślisz, że on się nie sprzeciwi?
    Bo zdaje się to jest wyznacznikiem - że przez 30 lat nie pójdzie
    do sądy z żądaniem wyniesienia się z tego kawałka kuchni.
    Albo chociaż płacenia za jego użytkowanie - bo wtedy już nie ma
    "rozporządzania jak właściciel". Jeśli będzie się sprzeciwiał,
    pobierał opłaty lub jakkolwiek *udowadnialnie* korzystał
    z praw właściciela, to nawet jak tam posiedzisz 80 lat (no przecież
    wiemy, że sprawy sądowe mogą trwaaaaać, nie? ;)) zasiedzenia nie
    będzie!

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-04-26 12:33:00
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Myślisz, że on się nie sprzeciwi?

    Myslisz, że własciciel drogi sie nie sprzeciwi, jak odgrodzi sobie
    kawałek?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 16. Data: 2008-04-27 04:18:47
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > z praw właściciela, to nawet jak tam posiedzisz 80 lat (no przecież
    > wiemy, że sprawy sądowe mogą trwaaaaać, nie? ;)) zasiedzenia nie

    Czyli wystarczy, że ja jako własciciel kuchni wykaże np. że płaciłem
    podatek za dom (czyli i kuchnie) to oznacza, że delikwent, który siedzi
    w kuchni nie włada wpełni nią ?

    J.Jackowski

  • 17. Data: 2008-04-28 08:58:50
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w której
    > ciągu może być zlokalizowane torowisko tramwajowe;

    Być może nie jest to najnowsza wersja tej ustawy, ale tak tam pisze:
    Dziennik Ustaw z 2000 r. Nr 71 poz. 838, Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o
    drogach publicznych (tekst jednolity)

    Ale definicja, którą podajesz, jest chyba bardziej odpowiednia
    Pozdrawiam
    PawelT