  • 1. Data: 2008-04-24 23:42:27
    Temat: od umowy przedwstępnej do aktu własności lokalu
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Witam,
    Jest umowa przedwstępna i inwestor, który niedługo kończy budowę.
    Jak wygląda dalsza droga do uzyskania aktu własności lokalu?
    Wiem, że ma być księga wieczysta. Ale po której stronie leży inicjatywa
    tj. czy inwestor ma stwierdzić: "budynek jest gotowy, podpisujemy umowę
    sprzedaży" czy jak?

    A.

    --
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Prosty język dla każdego!

  • 2. Data: 2008-04-25 08:34:23
    Od: "JW" <j...@m...com>

    a co pisze w umowie przedwstepnej ?;]

  • 3. Data: 2008-04-25 13:09:20
    Temat: Re: od umowy przedwste^pnej do aktu w^(3)asno?ci lokalu
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    JW pisze:
    > a co pisze w umowie przedwstepnej ?;]

    dodatkowo zazwyczaj dostajesz wczesniej klucze aby moc wykonczyc
    mieszkanie - czesto przed aktem notarialnym, poniewaz inwestor nie ma
    jeszcze odbioru budynku.

  • 4. Data: 2008-04-25 15:24:46
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Maverick pisze:

    > dodatkowo zazwyczaj dostajesz wczesniej klucze aby moc wykonczyc
    > mieszkanie - czesto przed aktem notarialnym, poniewaz inwestor nie ma
    > jeszcze odbioru budynku.

    chodzi mi raczej o aspekt prawny. kto o co wnosi w sądzie np. kto
    zakłada księgę wieczystą? W którym momencie jest konieczny notariusz?
    A co mogę sam załatwić?
    Czy inwestor ma obowiązek powiadamiania o zgłoszeniu budynku do odbioru?
    czy do wyodrębniania lokali na własność konieczne jest odebranie budynku
    przez urząd?

    Generalnie jak cała ścieżka prawna wygląda?

  • 5. Data: 2008-04-25 16:32:59
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Abu napisał
    > chodzi mi raczej o aspekt prawny. kto o co wnosi w sądzie np. kto
    > zakłada księgę wieczystą? W którym momencie jest konieczny
    > notariusz?

    Deweloper i Ty idziecie razem do notariusza i zawieracie umowe
    ustanowienia odrebnej wlasnosci lokalu i sprzedazy. W tejze umowie
    obowiazkowo znajduje sie wniosek do wydzialu ksiag wieczystych
    dotyczacy wyodrebnienia lokalu i zalozenia ksiegi wieczystej.
    Obowiazkiem notariusza jest przeslanie umowy do sadu w terminie
    bodajze 3 dni. Twoja obecnosc w sadzie jest zbyteczna, no chyba, ze
    bedziesz chodzil i ponaglal, zeby wniosek byl szybciej wykonany :)

    A... tych procedur to juz nie znam :)

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2008-04-26 13:08:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2008, Abu wrote:

> [...]
    [...]
    > Czy inwestor ma obowiązek powiadamiania o zgłoszeniu budynku do odbioru?

    Patrz wyżej!
    Przysługują Ci takie prawa, jakie wynikają z umowy.
    Ponieważ *nie* jesteś (jeszcze) właścicielem mieszkania, nie widać
    żadnych praw "z urzędu" (z mocy prawa).

    > czy
    > do wyodrębniania lokali na własność konieczne jest odebranie budynku przez
    > urząd?

    Hm... AFAIK *budowa* (bo do momentu odebrania budynku to jest budowa)
    nie składa się z lokali w rozumieniu przepisów o własności i już :)
    Natomiast wydzielone pomieszczenie (!) w którym kiedyś będzie lokal można
    jak rozumiem udostępnić powiedzmy "do wykończenia". Według umowy.

    pzdr, Gotfryd