    From: "J.Jackowski" <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zasiedzenie przeciwko państwu
    Date: Fri, 25 Apr 2008 06:08:31 +0200

    J.Jackowski pisze:
    > Witam,
    > gdzieś kiedyś czytałem, że nie można zasiedzieć przeciwko "własności
    > państwowej" np. własność gminy. Czy zna ktoś podstawę prawną ? Nie
    > znalazłem nic na ten temat w kc :( Google też nie wiele w tej kwestii
    > pomogły :(

    Dokładnie chodzi mi o to :
    "by możliwe było zasiedzenie nieruchomości, muszą być spełnione
    przesłanki zawarte w art.172 kodeksu cywilnego. Przed 1990 rokiem spod
    zasiedzenia wyłączone były nieruchomości będące przedmiotem własności
    państwowej. Z dniem 01.10.1990 r., wobec uchylenia art. 177 kodeksu
    cywilnego, zakaz ten przestał obowiązywać. Zatem fakt, że Skarb Państwa
    jest właścicielem nieruchomości, nie jest obecnie przeszkodą do jej
    zasiedzenia. Obecnie jednak przez zasiedzenie nie można nabyć jedynie
    własności nieruchomości, które służą użytkowi publicznemu, lub takich,
    które zostały ustawowo wyłączone z obrotu, np. gruntów zajętych pod
    drogi publiczne, ulice, parki, pasy drogowe autostrad."

    Jaka jest podstawa prawna tego że nie można zasiedzieć np drogi ?

    J.Jackowski