    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zasiedzenie - koszty sprawy?
    Date: Sun, 24 Dec 2006 15:27:46 +0100

    Użytkownik "Mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:emlr79$4cb$1@nemesis.news.tpi.pl...

    podpinajac sie niejako pod watek mam takie pytanie, w przyszlym roku moja
    atka bedzie chciala przeprowadzic sprawe o zasiedzenie dzialki, aktualny
    status ziemi to lesna albo rolna, nie wiem dokladnie

    sprawa wyglada nastepujaco, przed wojna, ziemia nalezala do rodziny matki,
    po wojnie nikt sie nia nie interesowal, moi rodzice postanowili cos z tym
    zrobic, aby miec gdzie w lato pojechac

    ziemia zarosla lasem i chaszczami, okolo 30 lat temu zaczeli sie nia
    opiekowac, zaczeli placic podatek od gruntu, po wykarczowaniu ogrodzeniu,
    zostal postawiony domek letniskowy, podciagniety prad, moja matkama jeszcze
    2 jordzenstwa, ktore o wszystkim wie, jednak nie chcieli z ziemia nic robic,
    maja to w nosie po dzien dzisiejszy, jednak znajac zycie, jak sie bedzie
    chcialo uregulowac jej statu prawny, wtedy sie pewnie chetni znajda ;)

    ziemia ogrodzona jest wedlug przedwojennych slupkow granicznych

    mam pytanie co dalej, jak sprawe ruszyc

    z tego co wiem, trzeba wziac geodete ktory dokladniewszystko wymierzy i
    zrobi plany, dopiero potem mozna isc dalej

    tylko gdzie najpier, do gminy po jakiswypis zksiegiwieczystej?
    do sadu po przeprowadzenie spraw spadkowych?
    podobno w takiej sprawie nalezy ac ogloszenie w gazecie ogolnokrajowej,
    prada to?

    i co dalej, jakie dalsze kroki
    i jakie mniej wiecej koszta

    pozdraiam i dzieki za wyjasnienia