    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zasadnosc przeszukania
    Date: Thu, 20 Nov 2003 21:44:31 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc176.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Oczywiście masz rację. Przeszukanie na legitymację ewentualnie było by w
    takim wypadku uzasadnione, gdyby z jakiś powodów nie było możliwości
    uzyskania nakazu kierownika jednostki. Na przykład policjanci wyjechali na
    przeszukanie natychmiast, ale nie mogli znaleźć domu, a jak już znaleźli,
    to było późnow nocy, więc czekali pod domem do 6:00.

    Ale chciałbym przedyskutować inną kwestię. Zakładając, że brak jest
    dowodów na to, że gość popełnił inne przestępstwo, to jaki sens ma
    przeszukanie u niego w domu, skoro wiadomo, że żadne dowody tam znaleźć
    się nie mogą. Gdyby wcześniej wydano postanowienie o przedstawieniu
    zarzutów, no to ewentualnie rozumiał bym, że szukali rzeczy do
    tymczasowego zabezpieczenia na poczet kar i roszczeń odszkodowawczych. Ale
    zakładając, że postanowienia nie wydano, to się zastanawiam nad sensem
    dowodowym takiej czynności.

    Wiem, że jest to praktyka niemal powszechna, więc po prostu chcę wywołać
    dyskusje, bo moim zdaniem przeszukanie takie jest bezprawnym naruszeniem
    prawa.