    From: Marcin Żyła <m...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakup prywatny ze srodkow firmy
    Date: Tue, 07 Feb 2006 22:34:19 +0100

    Andrzej Lawa wrote:

    > Powiedzmy, że zamierza to potem tej firmie oddać.
    >
    > Może obszerniej wyjaśnię całą sytuację:
    >
    > Chciałem sprzedać mieszkanie. Lokatorskie. Czyli trzeba było najpierw
    > wykupić mieszkanie. Podpisałem umowę przedwstępną z jedną babą, która
    > która miała dać zadatek oraz zaliczkę na poczet kosztów wykupienia
    > mieszkania.
    >
    > Pieniądze na moim koncie się pojawiły (OK, nieco mniej i nieco później,
    > niż w umowie, ale starczyło). Mieszkanie wykupiłem, baba była
    > poinformowana, że do końca roku zostanie wykupione i finalizacja
> [...]

    Może zawsze być: zaliczka na poczet umowy etc.. i firmowo/skarbowo są kryte.
    Ale ja bym tylko zaliczke oddał a zadatek zatrzymał.
    Rzeźbi niech ma.
    Możesz też wysłać polecony do baby i do firmy z informacją:
    ble ble, otzrymałem kwote xxx zł tyt zaliczka/zadatek na poczet
    zobowiązania P. XX YYY i prosze uprzejmie o ustosunkowanie się komu mam
    zwrócić kwote.
    MZ