  • 1. Data: 2011-03-24 21:14:46
    Temat: zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie
    Od: "goro" <...@...pl>

    Chce kupic mieszkanie. Znalazlem odpowiednie, uzgodnilem z wlascicielami
    cene.
    Z rozmowy z wlascicielami wyszlo, ze maja spore dlugi ktore sciaga komornik.
    Sa tez zaleglosci w czynszu ktore przeszly na komornika (zdaje sie ze chca
    je splacic z zadatku). Mieszkanie jest spoldzielcze wlasnosciowe bez
    hipoteki.
    Bede kupowal na kredyt wiec umowa przedwstepna i zadatek. Wlasciciele chca
    uzgodnic okreslony termin wydania (wyprowadzki) taki, zeby mieli czas na
    znalezienie sobie innego mieszkania. Jeszcze nie ustalilem szczegolow ale
    chcialbym zrobic tak, zeby podpisanie ostatecznego aktu odbylo sie po
    przygotowaniu mieszkania do wydania (wyprowadzce).

    Co bedzie jesli wlasciciele beda zwlekac z wyprowadzka?
    1) Teoretycznie moge liczyc na podwojny zwrot zadatku. Obawiam sie jednak ze
    tego nie zrobia, sprawa bedzie sie ciagnela latami a im bedzie wszystko
    jedno bo i tak maja komornika.
    2) Jesli umowe przedwstepna zrobie u notariusza to moge dochodzic przed
    sadem by transakcja doszla do skutku. Czy do pozniejszej ewentualnej
    eksmisji musze zapewnic im lokal zastepczy?

    Prosze o pomoc jak sie najlepiej zabezpieczyc w takiej sytuacji. Jestem
    jeszcze przed wszelkimi ustaleniami oraz wizyta w spoldzielni i u notariusza
    ale chce byc przygotowany. Jesli cos pokrecilem w terminologii to
    przepraszam - robie to pierwszy raz.

  • 2. Data: 2011-03-24 21:33:10
    Temat: Re: zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/24/2011 4:14 PM, goro wrote:
    > Chce kupic mieszkanie. Znalazlem odpowiednie, uzgodnilem z wlascicielami
    > cene.
    > Z rozmowy z wlascicielami wyszlo, ze maja spore dlugi ktore sciaga
    > komornik.

    no to ja bym już na tym etapie zakończył.

> [...]
    > chca uzgodnic okreslony termin wydania (wyprowadzki) taki, zeby mieli
    > czas na znalezienie sobie innego mieszkania.

    A za co go chcą kupić?
    Bo jak im komornik zdąży twoją kasę zabrać to mogą mieć spory kłopot ze
    znalezieniem czegoś za darmo.

    > Jeszcze nie ustalilem
    > szczegolow ale chcialbym zrobic tak, zeby podpisanie ostatecznego aktu
    > odbylo sie po przygotowaniu mieszkania do wydania (wyprowadzce).

    poczytaj co to jest skarga pauliańska, bo możesz zostać bez kasy i bez
    mieszkania.
    wszystko zalezy jak spore te długi.

    > Co bedzie jesli wlasciciele beda zwlekac z wyprowadzka?

    bedziesz właścicielem mieszkania z lokatorami.

    > 1) Teoretycznie moge liczyc na podwojny zwrot zadatku.

    Ale ktokolwiek od umowy odstapił, że chesz zwrotu zadatku?
    A nawet jak, to co najwyzej oni beda mieli wiekszy dług, ale ty kasy nie.

> [...]
    > sadem by transakcja doszla do skutku. Czy do pozniejszej ewentualnej
    > eksmisji musze zapewnic im lokal zastepczy?

    tak i sprawę o eksmisję.
    w pare lat sie uwiniesz.

    > Prosze o pomoc jak sie najlepiej zabezpieczyc w takiej sytuacji.

    Nie da sie.
    Mozesz miec mniej lub wiecej szczęscia, ale jak trafisz na takich,
    którzy chca cie zrobic w balona i sa w tym dobrzy to im sie to uda.

    > Jestem
    > jeszcze przed wszelkimi ustaleniami oraz wizyta w spoldzielni i u
    > notariusza ale chce byc przygotowany. Jesli cos pokrecilem w
    > terminologii to przepraszam - robie to pierwszy raz.

    po raz pierwszy bez doświadczenia chcesz przewalić xxx tys zł.
    dobry jestes. czemu nie zlecisz tego komus kto sie na tym zna?
    żal ci tysiaca, ale pol miliona ci nie żal?

  • 3. Data: 2011-03-24 22:00:04
    Od: "goro" <...@...pl>

    > On 3/24/2011 4:14 PM, goro wrote:
    > A za co go chcą kupić?
    > Bo jak im komornik zdąży twoją kasę zabrać to mogą mieć spory kłopot ze
    > znalezieniem czegoś za darmo.

    Rzekomy dlug wlascicieli to ok polowy wartosci mieszkania. Za druga polowe
    od biedy da sie cos kupic ale moze po prostu chca cos wynajac.

    > poczytaj co to jest skarga pauliańska,

    czy to ma tu zastosowanie? musi byc chyba spelniony warunek ze osoba trzecia
    osiaga korzysc majatkowa. Oni nie chca mi tego mieszkania podarowac tylko
    sprzedac za kwote ktora umozliwi splacenie zadluzenia.

    > bo możesz zostać bez kasy i bez mieszkania.

    tego wlasnie sie obawiam

    > wszystko zalezy jak spore te długi.

    jak pisalem ponoc polowa wartosci mieszkania ale tego nie moge byc pewien

    > po raz pierwszy bez doświadczenia chcesz przewalić xxx tys zł.
    > dobry jestes. czemu nie zlecisz tego komus kto sie na tym zna?
    > żal ci tysiaca, ale pol miliona ci nie żal?

    A kto tak powiedzial? Tak jak pisalem, przed wizyta u notariusza i
    jutrzejszym spotkaniem z wlascicielami oraz przedstawicielem biura
    nieruchomosci chce sie doedukowac czy w ogole w to wchodzic. Komu jeszcze
    moge zlecic fachowe poprowadzenie sprawy?

  • 4. Data: 2011-03-24 22:22:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.03.2011 23:00), goro wrote:

    > Rzekomy dlug wlascicieli to ok polowy wartosci mieszkania. Za druga
    > polowe od biedy da sie cos kupic ale moze po prostu chca cos wynajac.

    Jeżeli tak, to może się z nimi umówić tak, że płacisz zamiast im, to
    komornikowi a resztę im?

    p. m.

  • 5. Data: 2011-03-25 02:10:55
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    goro wrote:

    > Rzekomy dlug wlascicieli to ok polowy wartosci mieszkania. Za druga
    > polowe od biedy da sie cos kupic ale moze po prostu chca cos wynajac.

    Jeśli to jest informacja od nich, to zastanów się czy możesz im ufać -
    obawiam się że prawda może być taka że dług przekracza wartość
    mieszkania.

    Być może to ostatni element ich majątku, mający jakąś wartość - a jak
    komornik im zechce sprzedać to mieszkanie, to z lokatorami pewnie nie
    dostaną nawet połowy tego co Ty im zapłacisz.

    Ja bym się w to nie pchał. Może się okazać że de facto w ten sposób
    tylko kupisz ich długi.

> [...]
    > nieruchomosci chce sie doedukowac czy w ogole w to wchodzic. Komu
    > jeszcze moge zlecic fachowe poprowadzenie sprawy?

    Przepisy sa takie że nikt tego nie zrobi tak "fachowo", żeby było
    zgodnie z prawem i żebyś był bezpieczny.

    Bo chyba jedyna metoda, to jakieś siłowe bandyckie akcje w razie
    problemów.

    Odpuść to sobie.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2011-03-25 03:27:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/24/2011 5:00 PM, goro wrote:

> [...]
    > nieruchomosci chce sie doedukowac czy w ogole w to wchodzic. Komu
    > jeszcze moge zlecic fachowe poprowadzenie sprawy?

    człowiek albo chce sprzedać mieszkanie i splacić długi bo np. interes mu
    popłynął, albo robi cie ciężko w balona, bo nikt normalny nie robi
    długów na połowę wartości mieszkania.
    tego nie wiesz i się nie dowiesz, dopóki sam z nimi nie popłyniesz (lub
    nie).
    Nie ma dobrej rady.
    Broniąc włanej d... albo bym się z tego wycofał, albo wpłątał w to
    komornika, tak żeby on o transakcji wiedział.

    i wziął do tego dobrego prawnika, który się zna na przekrętach

  • 7. Data: 2011-03-25 07:15:33
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-24 22:14, goro pisze:
> [...]
    > komornik. Sa tez zaleglosci w czynszu ktore przeszly na komornika (zdaje
    > sie ze chca je splacic z zadatku). Mieszkanie jest spoldzielcze

    Pchasz palce między drzwi. Takich transakcji się nie robi. Jeśli nie ma
    KW dla mieszkania, to wszelkie roszczenia jeśli będą to będą w KW
    budynku - sprawdź. Spółdzielnia może Ci wydać zaświadczenie, że brak
    zaległości i obciążeń po czym się z tego radośnie wycofać po jakimś
    czasie "i co nam pan zrobi". Jeśli bierzesz na to kredyt to nie dość, że
    pchasz palce w drzwi to jeszcze zamykasz oczy :] Jeśli jednak się
    uprzesz, to obie umowy (przedwstępną i przyrzeczoną) obowiązkowo
    notarialnie z podaniem bardzo dokładnie wszelkich terminów.

    --
    MZ

  • 8. Data: 2011-03-25 07:44:56
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-24 22:14, goro pisze:
    >Wlasciciele chca uzgodnic okreslony termin wydania (wyprowadzki) taki,
    zeby mieli czas na znalezienie sobie innego mieszkania.
    (...)
    >Jestem
    > jeszcze przed wszelkimi ustaleniami oraz wizyta w spoldzielni i u
    > notariusza ale chce byc przygotowany. Jesli cos pokrecilem w
    > terminologii to przepraszam - robie to pierwszy raz.
    Skoro jesteś "przed" wizytą w spółdzielni, masz tylko "oświadczenie"
    właścicieli, którzy sprzedają mieszkanie i już chcą zadatek ale nawet
    jeszcze nie mają gdzie się wyprowadzić to obawiam się że radośnie
    pędzisz w przepaść. Jeśli ściga ich komornik to zapewne pierwsze na czym
    położył łapę to właśnie mieszkanie, zwłaszcza jeśli spółdzielnia już
    oddała długi do komornika. Obstawiam, że wizyta w spółdzielni skończy
    się informacją, że na mieszkaniu jest zajęcie komornicze.
    Tak jak już Ci napisał witek oni najprawdopodobniej nie zamierzają się
    nigdzie wyprowadzać (bo i za co) tylko szukają jelenia który da im
    zastrzyk gotówki "na chwilę". Droga sądowa w przypadku umowy
    przedwstępnej notarialnej jest wykonalna, ale na 99% wmiesza się w to
    komornik i uniemożliwi sprzedaż ze względu na zajęcie. Naprawdę odpuść
    sobie, bo to mina. Zresztą bank jak zobaczy sytuację, to z dużym
    prawdopodobieństwem odmówi udzielenia kredytu i w najgorszej sytuacji
    stracisz zadatek z własnej winy. Stracisz go zresztą najprawdopodobniej
    i tak, tyle że będziesz mógł się o niego długo i namiętnie upominać u
    komornika jako kolejny z wierzycieli.

    --
    MZ

  • 9. Data: 2011-03-25 08:07:37
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-24 23:00, goro pisze:

> [...]
    > trzecia osiaga korzysc majatkowa. Oni nie chca mi tego mieszkania
    > podarowac tylko sprzedac za kwote ktora umozliwi splacenie zadluzenia.

    Skarga pauliańska uregulowana jest w art. 527-534 Kodeks cywilny
    Zgodnie z art. 527, jeżeli spełnione zostały następujące przesłanki:
    1. w następstwie dokonanej czynności prawnej dłużnik stał się
    niewypłacalny lub stał się niewypłacalny w wyższym stopniu niż przed
    dokonaniem czynności (a zatem nastąpiło pokrzywdzenie wierzycieli) (to o
    sprzedających)
    2. w następstwie dokonanej przez dłużnika czynności prawnej osoba
    trzecia uzyskała korzyść majątkową (to o Tobie, bo mimo że płacisz to
    uzyskujesz korzyść majątkową w postaci mieszkania, taki mały paradoks)
    3. dłużnik, dokonując czynności prawnej, działał ze świadomością
    pokrzywdzenia wierzycieli (to znów o sprzedających)
    4. osoba trzecia wiedziała lub przy zachowaniu należytej staranności
    mogła się dowiedzieć, że dłużnik działał ze świadomością pokrzywdzenia
    wierzycieli (to z kolei o Tobie, bo wiesz o długach)
    - każdy z wierzycieli może wytoczyć powództwo o uznanie takiej czynności
    prawnej za bezskuteczną w stosunku do niego i w konsekwencji poszukiwać
    zaspokojenia z tego, co wskutek czynności ,,wyszło" z majątku dłużnika
    lub do niego ,,nie weszło".

    Jeśli właściciel nieruchomości chce się jej wyzbyć przed obawę wszczęcia
    egzekucji komorniczej przez jego wierzyciela, a osoba kupująca
    nieruchomość wie lub domyśla się, że właściciel ma problemy ze spłatą
    zobowiązań, to wierzyciel ma prawo cofnąć transakcję kupna nieruchomości.

    Do tego dochodzi (im) podpadnięcie pod art. 300 KK

    Art.*300.*§*1.*Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości,
    udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że
    usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie
    obciąża albo uszkadza składniki swojego majątku,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    §*2.*Kto, w celu udaremnienia wykonania orzeczenia sądu lub innego
    organu państwowego, udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego
    wierzyciela przez to, że usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy,
    rzeczywiście lub pozornie obciąża albo uszkadza składniki swojego
    majątku zajęte lub zagrożone zajęciem,
    §*3.*Jeżeli czyn określony w § 1 wyrządził szkodę wielu wierzycielom,
    sprawca
    §*4.*Jeżeli pokrzywdzonym nie jest Skarb Państwa, ściganie przestępstwa
    określonego w § 1 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    --
    MZ

  • 10. Data: 2011-03-25 13:33:29
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-24 23:22, mvoicem pisze:
    > Jeżeli tak, to może się z nimi umówić tak, że płacisz zamiast im, to
    > komornikowi a resztę im?

    A jak sobie wyobrażasz takie rozwiązanie przy udziale banku? Poza tym "z
    nimi" może się umawiać do upadu, jeśli już to bezpośrednio z
    komornikiem. W każdym razie sprawa jest co najmniej problematyczna.
    --
    MZ