  • 1. Data: 2006-04-30 16:54:54
    Temat: zakup mieszkania przekazanego sprzedającemu w formie spadku
    Od: "Kuba-RPM" <kuba-RPM@PRZED_MALPA_TYLKO_IMIElife.pl>

    witam,

    Chcę nabyć mieszkanie. Biorę na ten cel kredyt. Jedną z interesujących mnie
    ofert, jest mieszkanie, które sprzedający otrzymał (a właściwie otrzyma) po
    matce w formie spadku. Wiadomo, że trzeba poczekać, aż je fizycznie otrzyma,
    ale zakładając sytuację w której odbywa się rozprawa i faktycznie daną
    nieruchomość dziedziczy, na co muszę zwrócić uwagę?

    Czy na mocy wyroku sądu sprzedający zostanie wpisany do KW jako właściciel i
    do tego czasu musze poczekać?
    Kiedyś czytałem coś, że należy uważać na takie mieszkania i stąd moję
    wątpliwości. Ten człowiek ma rozprawę za kilka dni, ale może mieszkanie to
    będzie można nabyć bezpiecznie dopiero za jakiś czas. A może w ogóle je
    sobie odpuścić?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    pozdr.
    Jakub

  • 2. Data: 2006-05-01 11:10:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kuba-RPM" <kuba-RPM@PRZED_MALPA_TYLKO_IMIElife.pl> napisał w
    wiadomości news:4454ebdd$1@news.home.net.pl...

    > Czy na mocy wyroku sądu sprzedający zostanie wpisany do KW jako
    > właściciel i do tego czasu musze poczekać?

    Idź do notariusza (i tak musisz skorzystać z jego usługi) i przedstaw mu
    sytuację i dokumenty jakie są. On to sprawdzi i powie co i jak.

    Jeśli spadkobierca nie złoży wniosku o wpis do KW to nie będzie tam
    wpisany. Skoro zamierza zaraz sprzedać to raczej nie będzie tego robił bo
    to kosztuje i trwa. Będzie miał tylko postanowienie sądu o nabyciu tego
    mieszkania jako spadku po właścicielu wpisanym w KW. Jeśli postanowienie
    jest prawomocne to nie ma na co czekać i może sprzedawać.

    Sprawdź czy nie ma wpisanych żadnych obciążeń w KW i czy sprzedający
    rozliczył się z US z ewentualnego podatku od spadku. W zasadzie notariusz
    powinien to zrobić ale pamiętaj o tych sprawach.
    A dla świętego spokoju sprawdź jeszcze czy nie ma jakich zaległości w
    podatku od nieruchomości, czynszach, opłatach za media itp.

  • 3. Data: 2006-05-01 11:28:23
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Alek wrote:
> [...]
    > A dla świętego spokoju sprawdź jeszcze czy nie ma jakich zaległości w
    > podatku od nieruchomości, czynszach, opłatach za media itp.

    i zapytaj komornika, czy nie wisi jakas egzekucja dlugu na nim.

  • 4. Data: 2006-05-01 14:34:56
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > nieruchomość dziedziczy, na co muszę zwrócić uwagę?

    Piszesz umowe przedwstepna z warunkami, ktore musza byc spelnione do
    podpisania umowy wlasciwej. Nastepnie - zaleznie zcy to jest mieszkanie
    spoldzielcze wlasnosciowe, czy hipoteczne - czekasz, az po sprawie o nabycie
    spadku odbedzie sie sprawa dzialowa / lub notarialny dzial spadku -
    nastepnie czekasz, az wlasciciel miezskania dopelni czynnosci wpisu do
    ksiegi wieczystej lub czynnosci przepisania miezskania w spoldzielni lub lub
    lub lub... i wtedy mozesz kupowac mieszkanie. Uwazaj na sytuacje, w ktorej
    ktos na podstawie wyroku ze sprawy spadkowej bedzie chcial Ci sprzedac
    mieszkanie, bo sprawa o dzial spadku moze na mocy porozumienia stron
    zakonczyc sie zupelnie inaczej.

    Pozdrawiam,

    Tiger