eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakres -- prawo spółdzielcze -- ostateczne ustalenie kosztów budowy › Re: zakres -- prawo spółdzielcze -- ostateczne ustalenie kosztów budowy
    From: a...@a...net
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakres -- prawo spółdzielcze -- ostateczne ustalenie kosztów budowy
    Date: 5 Apr 2003 11:36:07 +0200

    > No to sprawa nie wygląda zbyt różowo choć nie beznadziejnie

    > B.) Ja bym jednak sprawdził sposób wyliczenia bo często i biegli się mylą co
    > do zaliczanych kosztów budowy i nie dawał bym wiary zapewnieniom
    > zarządzających co do prawidłowości dokumentacji Trzeba pamiętać, że każdy
    > budynek powinien być rozliczony oddzielnie wg rzeczywistych kosztów i
    > nakładów i na zasadach non profit.
    >
    > Stan_Z

    Czy ma sens wykazywanie że pieniądze pozyskane od inwestora zostały wydane na
    inne w tym czasie kończone inwestycje przez spółdzielnię. Niestety źyliśmy w
    czasach kiedy duże spółdzielnie budowały na zasadzie łańcuszka. Pieniądze od
    nowych członków szły na dokończenie inwestycji gdzie indziej. ?dy koniuktura
    się załamała wtedy inwestycje które znalazły się na końcu łańcuszka musiały być
    juź budowane z kredytów - bo środki od tych inwestorów zostały skierowane na
    wcześniejsze inwestycje. Czy za niegospodarność zarządu odpowiada tylko nowo
    przyjęty członek spółdzielni czy także Ci przyjęci dziesiątki lat wcześniej?
    Czy niegospodarność dotyka tylko tych którzy jeszcze nie zostali rozliczeni do
    końca ze swoich wkładów?

    I jak wygląda sprawa dostępu do dokumentów - czy szary członek spółdzieli ma
    prawo wglądu do dokumentacji ? w końcu powinien mieć prawo wiedzieć dlaczego
    wstępny koszt budowy róźni się z wkazanym dokumentacją ostatecznym o
    kilkadziesiąt tysięcy złotych.

    Jakie mogą być koszty bronienia się przed sądem w takiej sytuacji? Czy koszty
    sądowe, audytu, ekspertyz w końcowym rozrachunku nie zostaną wliczone ponownie
    do kosztów budowy i przerzucone spowrotem na mnie w razie wygrania sprawy?

    ac