  • 1. Data: 2003-07-15 07:14:15
    Temat: zakłócenia obrazu na monitorze - gdzie zgłosić???
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    Gdzie można zgłosić zakłócenia pojawiające się na ekranie monitora w firmie
    (komputerowej). Migotanie jest dość uciążliwe - oczy trochę mniej bolą przy
    ustawieniu wyglądu Windows jako "Czerń o wysokim kontraście". Efekt taki
    występuje tylko w jednym rogu budynku (w dwóch pokojach). Problem nie
    dotyczy innych pomieszczeń na tym samym piętrze.
    Nie chodzi tu na pewno ani o usterkę monitora, ani komputera (czy karty
    graf.). Po prostu migotanie pojawia się ni stąd, ni zowąd i po kilku dniach
    znika. Ale ból oczu pozostaje jeszcze przez kilka dni :-(
    Może SANEPID mógłby pomóc?!
    Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
    ps. Sorry za crossposta, ale kompletnie nie mam pojęcia, na jaką grupę można
    w tej sprawie napisać :-(

    Radek

  • 2. Data: 2003-07-15 07:35:28
    Temat: Re: zakłócenia obrazu na monitorze - gdzie zgłosić???
    Od: "{genie}" <m...@p...fm>

    "Radek" <k...@i...pl> wrote in

> [...]
    > - oczy troche mniej bolą przy ustawieniu wyglądu Windows jako
    > "Czern o wysokim kontraście". Efekt taki wystepuje tylko w
    > jednym rogu budynku (w dwóch pokojach). Problem nie dotyczy
    > innych pomieszczen na tym samym pietrze. Nie chodzi tu na pewno
    > ani o usterke monitora, ani komputera (czy karty graf.). Po
    > prostu migotanie pojawia sie ni stąd, ni zowąd i po kilku dniach
    > znika. Ale ból oczu pozostaje jeszcze przez kilka dni :-(
    > Moze SANEPID móglby pomóc?!
    > Czy ktoś spotkal sie z podobnym problemem?
    > ps. Sorry za crossposta, ale kompletnie nie mam pojecia, na jaką

    Hi!

    Na pewno nie jest to wina monitora (a tym bardziej karty) no chyba ze
    slabej jakosci jego wykonania:>.
    Po prostu w tym "rogu" istnieje jakies silne pole (elektro)magnetyczne i
    przez to widzisz na ekranie zaklocenia. Moj kumpel kiedys mial cos takiego
    bo postawil za blisko monitora glosniki;).
    Nie wiem gdzie mozna to zglosic ale sanepid tutaj raczej nie pomoze i wg
    mnie jedynym wyjsciem jest przestawienie monitora (a tym samym kompa of
    koz) w inne miejsce.

    Pozdrufka :)
    {genie}

  • 3. Data: 2003-07-15 07:41:39
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    kłopot w tym, że zjawisko występuje w kilku pokojach w rogu budynku. Firmy
    nie stać na opuszczenie kilku pokojów i pozostawienie ich pustych. Poza tym,
    jak pisałem wcześniej - migotanie pojawia się co jakiś czas, np. co miesiąc,
    co dwa miesiące (nieregularnie i na kilka dni)...

    Radek

  • 4. Data: 2003-07-15 07:50:21
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    miesiąc,
    > co dwa miesiące (nieregularnie i na kilka dni)...

    Jesli jest tak jak piszesz to na pewno chodzi o lokalne zmienne pole EM.
    Jesli nie stac firmy na zmiane lokalu to najlepiej zmienic monitor na LCD.
    Jest na to odporny.

  • 5. Data: 2003-07-15 09:13:42
    Od: Dan <d...@p...pl>

    Dnia 2003-07-15 09:41, Użytkownik Radek napisał:

> [...]
    > jak pisałem wcześniej - migotanie pojawia się co jakiś czas, np. co miesiąc,
    > co dwa miesiące (nieregularnie i na kilka dni)...

    hmmm a moze to klimatyzacja (generator).

  • 6. Data: 2003-07-15 09:59:29
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Radek wrote:
> [...]
    > jak pisałem wcześniej - migotanie pojawia się co jakiś czas, np. co miesiąc,
    > co dwa miesiące (nieregularnie i na kilka dni)...

    Sprobuj zalozyc dobry filtr na gniazdko. Mozliwe, ze ktos uruchamia na
    tej samej linii jakies urzadzenie mocno ciagnace prad. Aha, sprawdz czy
    wtedy nie ma problemow z siecia, czy transfery nie spadaja.

    Klopoty mozna zglosic tez do PAAR. Oni badaja szum elektromagnetyczny,
    nadajniki i tym podobne.

    wer

  • 7. Data: 2003-07-15 19:11:18
    Temat: Odp: zakłócenia obrazu na monitorze - gdzie zgłosić???
    Od: "Kuba" <p...@p...home.pl>

    Sprawdż, czy przypadkiem, nie chodzi tylko o samo gniazdko.

    Kuba

  • 8. Data: 2003-07-15 21:13:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli rady pozostałych kolegów nie pomogą, czyli nie będzie to wina kolumn,
    gniazdka i czegoś tam innego, to pozostaje Ci zwrócić się do Urzędu
    Regulacji Telekomunikacji i Poczty. Oni odpowiadają za zakłócenia radiowe.
    Przyjedzie pan, zmierzy i znajdzie winowajcę, bo ma odpowiednie urządzenia
    do tego celu. Możesz do nich napisać pismo i uzgodnić, że powiadomisz
    odrębnym, jak zakłócenie się pojawi. Adres powinieneś znaleźć w książce
    telefonicznej, bo w miastach wojewódzkich są oddziały.