  • 1. Data: 2003-07-15 02:45:09
    Temat: Kancelaria komornika - tragikomedia w jednym akcie...
    Od: "PiotRek" <b...@w...USUNTO.pl.invalid>

    Witam!

    Art. 820 Kpc stanowi: "Organ egzekucyjny zawiesza postępowanie
    na wniosek wierzyciela". OK, ale...

    Wybrałem się do kancelarii komornika, by dowiedzieć się,
    czy w przypadku złożenia takiego wniosku przez wierzyciela
    pobiera się jakieś opłaty, a jeżeli tak, to ile one wynoszą.
    Oto skrócony dialog z panią z tejże kancelarii (wszystkie
    cytaty pochodzą z mojej pamięci; będę się starał oddać sens i
    atmosferę tej rozmowy):

    Ja: Dzień dobry, czy w przypadku złożenia wniosku
    o zawieszenie postępowania egzekucyjnego pobierzecie państwo
    jakieś opłaty?
    Pani z kancelarii: Tak.
    Ja: A w jakiej wysokości?
    Pzk: To zależy, jak będzie wyglądać ten wniosek.
    Ja: Nie rozumiem? Co pani ma na myśli?
    Pzk [donośnie]: To zależy, jak będzie ten wniosek wyglądać.
    Ja [nieco zdenerwowany]: Ale co pani ma na myśli???
    Pzk: No już mówiłam - zależy, jak ten wniosek będzie napisany.
    Ja [zbity z pantałyku]: Czy ma pani na myśli np. charakter pisma?
    Pzk: Tak.
    Ja: ?
    Pzk. Tak, zależy też od pisma.
    Ja: ?????
    Pzk: Wszystko jest napisane w Dzienniku Ustaw 133.
    Ja: Ale z którego roku?
    Pzk: Eee [chwila zastanowienia]... Z 97. Czy ma pan jeszcze
    jakieś pytania?
    Ja: No cóż... W zasadzie nie. Jakie jest pani stanowisko służbowe?
    Z kim miałem przyjemność ["?" w myślach] rozmawiać?
    Pzk [uśmiechnięta]: Ze mną.
    Ja [zdenerwowany]: Czy pani ma na nazwisko "Mna"?
    Czy pani stanowisko służbowe to "mna"?
    Pzk: Pan mnie nie będzie tutaj legitymować! Tutaj jest kancelaria!!!
    Ja jestem zmęczona!!!!!
    Ja: Rozumiem, ja również. W takim razie przepraszam
    i do widzenia.

    Muszę przyznać, że po tej rozmowie ręce mi opadły...

    Jak sądzicie - czy to jest normalne? Jaki status mają
    osoby zatrudnione w kancelariach komorniczych?
    Czy są one urzędnikami państwowymi?

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl