  • Data: 2005-11-07 21:41:35
    Temat: Re: zakaz wstępu do pubu?
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    scream napisał(a):
    > Nie, nie, to Ty uzasadnij, czemu uważasz, że otwierając lokal nie
    > składasz innym oferty świadczenia konkretnych usług.

    Bo musiałbym dokładnie określić jakich, na jakich warunkach i za jaką
    cenę. A samo otwarcie lokalu takich warunków nie określa. Tak samo
    otwierając sklep nie składam wszystkim oferty zakupienia dowolnego
    towaru z tego sklepu - choćby dlatego że przez samo otwarcie nie
    określam jednego z najistotniejszych składników takiej umowy - ceny. Nie
    ma też przeszkód aby do mojej propozycji wprowadzić dowolne warunki.
    A poza tym jest jeszcze art.71 kc, zgodnie z którym wszelkie ogłoszenia,
    reklamy, cenniki i inne informacje (na przykład o otwarciu lokalu) nie
    będą ofertą, a jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy.
    Poza tym mam wątpliwości czy w zobowiązaniu do świadczenia o którym mowa
    w art.138 kw nie chodzi raczej o sytuację, w której zawarto umowę o
    świadczenie usług, a jedna ze stron jej nie wykonuje. Wykonywanie umów
    to co do zasady zakres prawa cywilnego i nieuzasadnione jest sięganie w
    takiej sytuacji do represji karnej. Zresztą gdyby tak interpretować ten
    przepis, to powinien on być w codziennym użyciu, a jakoś nie jest. Moim
    zdaniem chodzi w nim jedynie o sytuację, gdy określony podmiot jest
    zobowiązany do świadczenia usługi na podstawie przepisów szczególnych.

    KG