  • 11. Data: 2005-04-22 09:41:52
    Temat: Re: zakaz podejmowania jakiekolwiek pracy
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    > Bo otrzymałeś odpowiedzi, a twierdzisz, że nie.

    ok to byl skrot myslowy - napisalem temat wzbudzil zainteresowanie, ale brak
    odpowiedzi - czyli pojawilo sie pare postow, ale w zadnym nie bylo rozsadnie
    umotywowanej odpowiedzi - nie klocmy sie o szczegoly

  • 12. Data: 2005-04-22 09:44:30
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    mam jeszcze jedno pytanie - jakie moga byc konsekwencje naruszenia takiego
    zapisu w umowie o prace zakladajac, ze pracodawca nie poniosl zadnych strat
    z tego tytulu (zakladamy, ze podjeta praca nie odbywa sie dla konkurencyjnej
    firmy, np. ktos na etacie jest ksiegowym a po pracy prowadzi zajecia z nauki
    tanca) - czy waszym zdaniem np. moze to byc podstawa do zwolnienia
    dyscyplinarnego?

  • 13. Data: 2005-04-22 10:02:51
    Od: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    gostek <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > firmy, np. ktos na etacie jest ksiegowym a po pracy prowadzi zajecia z nauki
    > tanca) - czy waszym zdaniem np. moze to byc podstawa do zwolnienia

    To w każdym przypadku będzie naruszenie warunków umowy i może skutkować jej
    rozwiązaniem z winy pracownika. Natomiast tryb rozwiązania?? To chyba inna
    bajka. Pomijając fakt, że umowa może przewidywać szczególny sposób
    rozwiązania umowy w takim przypadku i tu może bym szukał jakichś niezgodności
    z prawem jeśli już.

    b.

  • 14. Data: 2005-04-22 10:17:21
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d4aatr$prc$1@nemesis.news.tpi.pl gostek
    <g...@w...pl> pisze:

    > ciekawe dlaczego zarzucasz mi klamstwo
    Bo otrzymałeś odpowiedzi, a twierdzisz, że nie.

    > jesli przejrzec odpowiedzi z grupy pl.praca.dyskusje to wiekszosc sa to
    Więc sam teraz twierdzisz, że odpowiedzi są.

    > ale dobrze przygotowanej odpowiedzi brak
    Jaka jest twoja ich ocena, to już inna sprawa.
    Natomiast radziłbym z rezerwą podejść do ew. odwoływania sie do zapisu
    konstytucyjnego w omawianej sprawie. Pominę tu specyficzne znaczenie tego
    aktu jako źródła prawa. Jednak zauważ, że treść umowy nie wskazuje, że ktoś
    cię pozbawia konstytucyjnych praw. Ty z ich wykorzystania sam dobrowolnie
    rezygnujesz. Postawiłbym raczej na merytoryczne sprzeczności w tej umowie,
    które wskazałem w poście na ppd.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2005-04-22 11:23:33
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    > bajka. Pomijając fakt, że umowa może przewidywać szczególny sposób
    > rozwiązania umowy w takim przypadku i tu może bym szukał jakichś

    dlaczego inna bajka?

  • 16. Data: 2005-04-22 14:41:04
    Od: poreba <d...@p...com>

    " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> popełnił 22 kwi 2005 na pl.soc.prawo
    utwór news:d4afdh$8db$1@inews.gazeta.pl:

    > Z łatwością dowiodę, że można tak skonstruować warunki stanowiska
    > pracy (choćby na papierze), że jakakolwiek doatkowa działalność będzie
    > kolidowała. Choćby tak modna "pełna dyspozycyjność" pracownika.
    Czy usiłujesz udowodnić, że mój pracodawca (np. branża buraczana w Ustrzykach)
    może ograniczyć moje prawo do posiadania 100% udziałów w sp. z o.o.
    (np. branża IT w Świnoujściu)?
    A co z posiadaniem gospodarstwa rolnego, akcji giełdowych?

    --
    pozdro
    poreba

  • 17. Data: 2005-04-23 07:58:15
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    > (np. branża IT w Świnoujściu)?
    > A co z posiadaniem gospodarstwa rolnego, akcji giełdowych?

    tak jak czytam te wypowiedzi to zupelnie nie wiem jak to pogodzic - z jednej
    strony pewna wolnosc pracownika, z drugiej interesy pracodawcy - mimo
    wszystko wydaje mi sie, ze punkt mowiacy o zakazie jakiekokolwiek
    zatrudnienia jest bardzo restrykcyjny