  • 1. Data: 2005-04-21 13:58:23
    Temat: Fotografia budynku a prawo autorskie
    Od: "BlackFish" <b...@p...onet.pl>

    Nie znlazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, właściwie żadnej więc
    pytam:
    Czy robiąc zdjęcie budynku (nowowybudowane centrum handlowe) z zewnątrz, po
    prostu pocztówka z miasta, ale wyrażnie widać o kóry budynek chodzi, co to
    jest, może być nawet podpisane. Jeśli będzie to renesansowy ratusz nie mam
    wątpliwości, prawa autorskie do fotografii należą do fotografa i nikogo nie
    musi pytać się zgodę na jakiekolwie wykorzystanie fotografii np. w/w
    pocztówki, która będzie sprzedawana.
    1. Jak to się ma do w/w nowowybudowanego budynku?
    2. Czy jeśli powinienem kogoś pytać o zgodę na wykorzystanie w celach
    komercyjnych mojego zdjęcia to kogo: właściciela czy może architekta (co
    wydaje mi się bez sensu)?

    BFish

  • 2. Data: 2005-04-21 15:04:59
    Temat: Re: Fotografia budynku a prawo autorskie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 21 Apr 2005 15:58:23 +0200, "BlackFish"
    <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >pocztówki, która będzie sprzedawana.
    >1. Jak to się ma do w/w nowowybudowanego budynku?

    Tak samo.

    >2. Czy jeśli powinienem kogoś pytać o zgodę na wykorzystanie w celach
    >komercyjnych mojego zdjęcia to kogo: właściciela czy może architekta (co
    >wydaje mi się bez sensu)?

    Nie.
    --
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/Ogrod%20Botani