  • Data: 2005-04-22 08:16:29
    Temat: Re: zakaz podejmowania jakiekolwiek pracy
    Od: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    gostek <g...@w...pl> napisał(a):

    > ok i wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo - nie pomyslalem o konstytucji
    >
    > oczywiscie wiadomo, ze zawsze rozni prawnicy moga miec inne podejscie do
    > tych kwestii, ale bez dwoch zdan jest to solidnie umotywowana odpowiedz

    A ja myślę, że ta odpowiedź nic nie daje. Czytając wprost: "Każdemu zapewnia
    się wolność wyboru i wykonywania zawodu oraz wyboru miejsca pracy. Wyjątki
    określa ustawa" interpretuję to sobie w ten sposób, że nie można mnie zmusić
    do pracy w określonym miejscu na określonym stanowisku czy w określonym
    zawodzie. Nie można mi tego nakazać. Tak samo jak Ciebie nie można zmusić do
    podpisania umowy o pracę zawierającej takie klauzule. Ale IMHO nie są one
    absolutnie niedozwolone ani nie łamią konstytucji, bo skoro Ci nie
    odpowiadają - szukaj innej roboty - nikt Cię nie zmusza. Natomiast pracodawca
    może mieć jakiś cel w tym, aby pracownicy nie zjamowali się jakąkolwiek inną
    pracą.

    pozdrawiam

    b.