    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz konkurencji a brak rekompensaty
    Date: 18 Mar 2008 19:59:53 GMT

    Maddy w <news:frorsp$1n1$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Szukam jakiegoś wyroku (kołata mi że był SN, byłby idealny, zawsze to
    > większy autorytet) który mówi dlaczego umowa o zakazie konkurencji po
    > ustaniu stosunku pracy, jeżeli nie przewiduje ona odszkodowania dla
    > pracownika za powstrzymanie się od pracy u konkurencji, jest
    > nieważna/nieskuteczna.

    Hmm,

    <q>
    W aktualnej regulacji prawnej (po wejściu w życie art. 101? Kodeksu pracy),
    nie zawarcie w umowie o zakazie konkurencji postanowienia o wypłaceniu
    odszkodowania pracownikowi, nie powoduje jej nieważności. W takiej sytuacji
    klauzula o nieodpłatności automatycznie zostaje zastąpiona przez
    odszkodowanie gwarantowane w art. 101? § 3 Kodeksu pracy, tj. odszkodowanie
    w wysokości 25 % wynagrodzenia otrzymywanego przez pracownika przed ustaniem
    stosunku pracy przez okres odpowiadający okresowi obowiązywania zakazu
    konkurencji. Powyższe stanowisko zostało wyrażone w wyroku Sądu Najwyższego
    z dnia 26 stycznia 1999 roku (I PKN 540/98) oraz w wyroku Sądu Najwyższego z
    dnia 17 grudnia 2001 roku (I PKN 742/00).
    </q>

    > Przedzieram sie przez googlowe wyplówki ale większość albo płatne
    > archiwa (np. Rzepa) albo nie dokładnie to, więc gdyby ktoś miął namiary
    > pod ręką będę wdzięczna

    http://www.google.pl/search?hl=en&q=%22zakaz+konkure
    ncji%22+%22S%C4%85d+najwy%C5%BCszy%22

    <http://www.ipo.pl/kadry/artykuly/zakaz_konkurencji_