  • Data: 2004-07-18 06:22:31
    Temat: Re: zadośćuczynienie z OC kom
    Od: "Brodek" <B...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cdbrk0$i8p$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Chodzi tu o osobę trzecią w znaczeniu odpowiedzialności cywilnej - czyli
    > wobec sprawcy szkody, nie umowy ubezpieczenia.

    Ależ nie.
    Zdecydowanie chodzi o osobę trzecią w stosunku do stron umowy ubezpieczenia.
    Przeczytaj dokładnie art. 822.

    > a nie zauważyłeś: "albo osoba, na rzecz której została zawarta umowa
    > ubezpieczenia"? Tą osobą jest każdy kierujący pojazdem (wynika to z ustawy
    > ubezpieczeniach obowiązkowych). I wobec tej osoby - właściciel pojazdu
    jest
    > osobą trzecią.

    Jeszcze raz napiszę, choć pisałem już kilka razy - oczywiste jest, że
    kierujący pojazdem jest co do zasady chroniony (ja uzyłem słówka
    'współubezpieczony', ale Tobie jakoś się nie podobało..). Ale czytając art.
    822 zwróć uwagę, że najpierw pojawia się tam osoba trzecia (ewidentnie w
    stosunku do stron umowy ubezpieczenia) a później dopiero ta osoba na rzecz
    której zawarta została umowa...

    --
    Pozdrowienia
    Brodek