    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 20 Sep 2003 11:01:28 +0200
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
    Subject: Re: zachowek a wycena

    > Aha czyli nie jest to tak jak w zwykłym pstępowaniu cywilnym, gdzie na
    > stronach ciąży obowiązek dowodzenia, rozumiem, ze wystarczy zatem, żeby na
    > sprawie pozwany (czy spadkobierca - bo nei wiem jak nazwać) powiedział że
    > się nie zgadza z wyceną i ponadto mógłby też podać w jakim procencie (czy
    > też wymienić kolejno) przyczynił się do powiększenia majątku który
    > odziedziczył (bo tu chodzi jednynie o dom w którym on mieszka od 15 lat -
    > sam bez spadkodawcy)

    dobrze kombinujesz,
    należy wnieść o powołanie biegłego
    a jak jego opinia będzie rażąco niezgodna z twoimi oczekiwaniami
    to mozna wnosic o następnego biegłego,
    ale i tak to sąd decyduje czy go powoła.

    we wniosku o biegłego podac należy co taki biegły miałby zrobić,
    tzn jakie wartości określić i co wycenić.

    powodzenia,

    JarekM