  • Data: 2005-01-20 00:11:31
    Temat: Re: zaatakowany bezpodstawnie przez policjanta po cywilu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:40aa.000006ac.41eeb343@newsgate.onet.pl...

    > panie Robercie... ale czy rowniez jesli policjant nie jest na sluzbie? i
    > zamierza chronic dobro chronione prawem? zdaje sie ze wowczas formulki sa
    zbyteczne.
    > myle sie?

    Mylisz się. nie ma czegoś takiego, jak policjant łapiący przestępców poza
    służbą. czyli przez 8 godzin ma obowiązek przestrzegać prawa, a później może
    lać po pysku, zamiast nakładać mandaty.

    > bo z tego co pisze pytajacy - policjant byl w tym wypadku cywilem
    /sasiadem/ a
    > nie funkcjonariuszem na sluzbie. a to chyba zwalnia go od obowiazku
    wydawania
    > okrzykow policja.

    Nic nie zwalnia. Trzeba dać szansę podporządkowania się poleceniu, czyli go
    wydać. W tym wypadku powinno paść polecenie typu: "Policja! Nie ruszać
    się.", Albo "Policja! wyjść pojedynczo z komórki". I nie było by
    wątpliwości. A tak, to siedzący w komórce, zanim dojrzeli mundurowych równie
    dobrze mogli szarżującego zdzielić kołkiem po głowie w dobrej wierze.

    Zresztą, tak, czy inaczej policjant może uderzać tylko w określonych w
    prawie wypadkach. jest kilka tych przypadków i staram się wydusić z
    pytającego właśnie owe okoliczności. No bo na zdrowy rozsądek, to z jego
    opisu wychodzi, że policjant przyszedł i bez dania racji na tzw. "dzień
    dobry" uderzył gościa. Cokolwiek irracjonalne i jakoś mi się w głowie nie
    mieści. Stąd moje dociekania.