  • 21. Data: 2002-09-09 08:49:10
    Temat: Re: z polipa : ujawniono publicznie liste uzytkownikow SDI z niezabezpieczonym "open proxy"
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Michał Cieślicki wrote:

    > begin Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> quotation:
    >
    > Problem polega na tym, że jedno open-proxy może doprowadzić do wysłania
    > naprawdę sporej ilości spamu, którego przecież nie lubimy. Masa
    > open-proxy to zły znak, sygnał, że należy coś z tym zrobić. Brak reakcji
    > i olanie sprawy przez naszego operatora - monopolistę to już poważna
    > sprawa, bo dla masy ludzi jest to sygnał o odcięciu sdi.

    Ale co ten biedny operator ma poczac?
    Uswiadamiac uzytkownikow? Praca u podstaw? :-) Lacza pozabierac?
    Przeciez nie zabroni userowi wlaczac jakis takich programow.
    Nie wiem do czego one tam sluza (wirusy? maskarady? jeszcze cos?), ale
    statystyczny user sdi nawet nie wie co to proxy, open proxy itp.

    W zasadzie to kazdy moze uzywac swojego lacza jak sie mu chce (rowniez do
    udostepniania go innym). Co prawda powinna sie z tym wiazac pewna
    odpowiedzialnosc, ale to juz inna sprawa.

    > Nie jest załatwiona. /etc/hosts.deny reguluje tylko i wyłącznie politykę

    hosts.deny to byla przenosnia :-) Chodzilo oczywiscie o wyciecie z czego
    sie da.

    > Mylisz się. Ja osobiście wyciąłem wszystko z yahoo.* i z hotmail* oraz
    > go2.pl i jeszcze gop.pl. Za co? Za recydywe.

    no to teaz bedzie tpnet.pl, potem adresy ip bez domen i za chwile dojdziemy
    do tego ze trzeba wyjac kabelek z karty sieciowej.
    Co do openproxy to sadze ze wystepuja mniej wiecej rownomiernie w calej
    klasie adresow IP i nie ma to zbyt wielkiej korelacji z nazwami domen.

    > Dokładnie. Są przecież tworzone zestawienia adresów pod rozmaitymi
    > kątami, to, że akurat tym razem kąt jest niechlubny...

    Ja to bym jeszcze dolaczyl do tego baze trolli i spamerow i innych "dobr
    wszelakich".

  • 22. Data: 2002-09-09 08:58:58
    Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl>

    begin Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> quotation:
    > Ale co ten biedny operator ma poczac?
    > Uswiadamiac uzytkownikow? Praca u podstaw? :-) Lacza pozabierac?

    Na początek zgodnie z zasadami kultury odpowiedzieć na maila, a nie
    olewać ludzi, którzy piszą w sprawie polepszenia bezpieczeństwa i
    wizerunku TPSA i France Telecom.

    > Przeciez nie zabroni userowi wlaczac jakis takich programow.
    > Nie wiem do czego one tam sluza (wirusy? maskarady? jeszcze cos?), ale
    > statystyczny user sdi nawet nie wie co to proxy, open proxy itp.

    Proxy daje możliwość buforowanie np. odwiedzanych stron internetowych.
    Jeśli jedna osoba w sieci lokalnej połączy się np. z adresem
    http://globalceonomy.pl, to proxy zapamięta sobie obrazki, teksty itp na
    dysku, a kolejny user nie będzie już tego całego ciągnał przez sieć,
    tylko przez LAN. Wpływa to na szybkość przeglądania i mniejsze
    obciążenie łącza. Open proxy, to takie proxy, które nie ma restrykcji na
    połączenia przychodzące z zewnątrz, to znaczy powinien mieć do niego
    dostęp tylko user z wewnątrz, ale teoretycznie i praktycznie ma każdy z
    dowolnego miejsca świata.

    > W zasadzie to kazdy moze uzywac swojego lacza jak sie mu chce (rowniez do
    > udostepniania go innym). Co prawda powinna sie z tym wiazac pewna
    > odpowiedzialnosc, ale to juz inna sprawa.

    Właśnie o to pośrednio chodzi. Przecież jest tak, że każdy może używać
    swojego samochodu jak chce, ale są pewne działania podlegające
    zainteresowaniu odpowiednich służb.

    > no to teaz bedzie tpnet.pl, potem adresy ip bez domen i za chwile dojdziemy
    > do tego ze trzeba wyjac kabelek z karty sieciowej.

    Po co wyciągać kabelek z karty? Odcięcie adresów ip bez domen to było
    tak na początek. Potraktujmy to jako moje auto casco. Skoro mam auto
    casco, to czemu wzorem obcinania kabla mam trzymać auto non stop w garażu?

    > Co do openproxy to sadze ze wystepuja mniej wiecej rownomiernie w calej
    > klasie adresow IP i nie ma to zbyt wielkiej korelacji z nazwami domen.

    Masz rację. Ale ten problem dotyczy konkretnie naszego narodowego
    operatora i sdi.tpnet.pl. Argumentacja w stylu: "A u was biją murzynów"
    nie ma tutaj większego sensu.

    > Ja to bym jeszcze dolaczyl do tego baze trolli i spamerow i innych "dobr
    > wszelakich".

    Pojęcie trollowania jest względne. Na apcohu mamy takiego jednego
    Toomana - Dziadka, który jest trollem, ale takim oswojonym :)

    --
    Michał Cieślicki PLD/GNU Linux User
    Plonkito ergo sum (c) Igo on apcoh BOFH# 264799

  • 23. Data: 2002-09-09 09:08:10
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Cieślicki" <y...@a...pl> napisał w wiadomości

    > begin Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> quotation:

    Przestańcie śmiecić.Przejdzcie na priva.Temat b.luzno lub wcale nie związany
    jest z prawem.

    Leszek

  • 24. Data: 2002-09-09 11:04:52
    Od: "Tailer" <t...@k...net.pl>