  • 11. Data: 2005-07-29 12:54:44
    Temat: Re: wywiezienie dziecka za granice bez zgody wspolrodzica
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dcd6pq$2a3$1@nemesis.news.tpi.pl>, Anna Kwiecińska wrote:
    > Użytkownik "Kamil Walczak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Inicjator wątku miał chyba na myśli sytuację stałego osiedlenia się za
    > granicą rodzica, któremu sąd przyznał pieczę nad dzieckiem. W takim wypadku

    Tak

    > rodzic dysponujący postanowieniem sądowym określającym przy nim miejsce
    > stałego pobytu dziecka, może osiedlić się w dowolnym zakątku świata,
    > zabuerając ze soba dziecko.

    Przyznam, że ciężko mi uwierzyć, że taka decyzja może zostać podjęta bez
    zgody drugiego rodzica czy sądu RO.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2005-07-29 13:12:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dcd89j$2ac$1@inews.gazeta.pl>, Kamil Walczak wrote:
    > Jeszcze jedno mi przyszlo do glowy. O ile nie jest zbyto pozno (bo matka juz
    > wyjechala) to ojciec moze wystapic do sadu o zmiane orzeczenia o sposobie
    > wykonywania wladzy rodzicielskiej poprzez ustalenie, ze miejsce pobytu
    > dziecka bedzie przy nim albo przy matce ale w kraju (przy tym od razu wniosek
    > o zabezpieczenie paszportu...) szanse sa niewielkie ale sa.
    > Wyjazd dziecka za granice (tym bardziej na stale) jest jednak zdarzeniem
    > podlegajacym regulacji art. 97 par 2 kro i ojciec moze na taki wyjazd nie
    > wyrazic zgody i w tym wypadku decyzja przechodzi w rece sadu.

    Dzięki Kamil! Obawiam się jednak, że za mało czasu. Podchodząc do sprawy z
    nieuzasadnionym optymizmem ile Sąd może potrzebować czasu aby wydać
    odpowiednią decyzję? Pewnie pójdzie to w miesiące, a bez zapoznania się
    decyzji o zabezpieczeniu paszportu pewnie nie wyda.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2005-07-29 13:29:45
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

> [...]
    > odpowiednią decyzję? Pewnie pójdzie to w miesiące, a bez zapoznania się
    > decyzji o zabezpieczeniu paszportu pewnie nie wyda.

    Wniosek o zabezpieczenie winien byc rozpatrzony niezwlocznie, nie pozniej niz
    w terminie 7 dni. A jesli sad zabezpieczy paszport, to potem juz sprawa moze
    sie toczyc swoim zwyklym, niespiesznym biegiem ;-)

    pozdrawiam
    wkamil

  • 14. Data: 2005-07-29 13:52:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dcdb08$eaa$1@inews.gazeta.pl>, Kamil Walczak wrote:

    > Wniosek o zabezpieczenie winien byc rozpatrzony niezwlocznie, nie pozniej niz
    > w terminie 7 dni. A jesli sad zabezpieczy paszport, to potem juz sprawa moze
    > sie toczyc swoim zwyklym, niespiesznym biegiem ;-)

    Skąd ten termin 7'mio dniowy? Bo na tyle na ile się po amatorsku orientuję
    w prawie cywilnym to "niezwłocznie" znaczy "bez zbędnej zwłoki" a nie
    co przyjmuje się tu rozumieć w języku potocznym :)

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2005-07-29 14:51:24
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    > Skąd ten termin 7'mio dniowy? Bo na tyle na ile się po amatorsku orientuję
    > w prawie cywilnym to "niezwłocznie" znaczy "bez zbędnej zwłoki" a nie
    > co przyjmuje się tu rozumieć w języku potocznym :)

    Art. 737 kpc

    pozdrawiam
    wkamil

  • 16. Data: 2005-07-29 19:37:59
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    > sadu rodzinnego o okreslenie sposobu
    > >

    > Co nie znaczy, ze drugi rodzic nie moze domagac sie ustalenia kontaktow ze
    > swoim dzieckiem. Nie chcialbym byc jednak w skorze sedziego, ktory bedzie
    > musial okreslac w takim przypadku sposob tych kontaktow.

    Kontakty z dzieckiem? Proszę bardzo, 2 godz. w tygodniu w miejscu
    zamieszkania dziecka. A że to Kamczatka, Honduras czy Pensylwania, to w
    niczym nie przeszkadza. Są przecież samoloty ;).

    Niemniej z
    > formalnego punktu widzenia nie ma zadnych przeszkod do zlozenia stosownego
    > wniosku.

    Ależ oczywiście :))).
    Anna

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 17. Data: 2005-07-29 19:42:34
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    > Jeszcze jedno mi przyszlo do glowy. O ile nie jest zbyto pozno (bo matka
    juz
    > wyjechala) to ojciec

    Ach, więc to ojciec ;).

> [...]
    wniosek
    > o zabezpieczenie paszportu...) szanse sa niewielkie ale sa.

    Nie ma żadnych. Żyjemy w wolnym kraju. Dla swojej wygody nie masz prawa
    ograniczać matce wyboru miejsca zamieszkania.

    > Wyjazd dziecka za granice (tym bardziej na stale) jest jednak zdarzeniem
    > podlegajacym regulacji art. 97 par 2 kro i ojciec moze na taki wyjazd nie
    > wyrazic zgody i w tym wypadku decyzja przechodzi w rece sadu.

    Oczywiście, jednak dla kogo piecza, dla tego dziecko.
    Anna

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 18. Data: 2005-07-29 19:58:39
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    > Nie ma żadnych. Żyjemy w wolnym kraju. Dla swojej wygody nie masz prawa
    > ograniczać matce wyboru miejsca zamieszkania.

    Absolutnie nie masz racji. Wygoda czy niewygoda nie maja tutaj nic do rzeczy,
    jezeli ojciec nie jest ograniczony albo pobzawiony wladzy rodzicielskiej, to w
    sprawach istotnych dla dziecka, a niewatpliwie wyjazd za granice taka sprawa
    jest, matka musi uzgodnic z ojcem. Tu nie chodzi o ograniczanie mozliwosci
    wyjazdu matce, bo ona sobie moze wyjezdzac gdzie chce, jednak jesli chce
    wyjechac z dzieckiem, musi miec zgode meza lub sadu.

    > Oczywiście, jednak dla kogo piecza, dla tego dziecko.

    Niezupelnie, patrz jw. Z tego co zalozyciel watku napisal, nie ma zadnego
    ograniczenia wladzy rodzicielskiej (ustalenie miejsca pobytu dziecka przy
    matce nie jest ograniczeniem wladzy rodzicielskiej), a zatem jego zgoda lub
    sadu jest tutaj niezbedna.

    pozdrawiam
    wkamil

  • 19. Data: 2005-07-29 20:02:43
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Kontakty z dzieckiem? Proszę bardzo, 2 godz. w tygodniu w miejscu
    > zamieszkania dziecka. A że to Kamczatka, Honduras czy Pensylwania, to w
    > niczym nie przeszkadza. Są przecież samoloty ;).

    Jak kocha to odległość nie ma znaczenia. Kochać można nawet przez internet.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 20. Data: 2005-07-29 23:12:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dce1d7$hh9$1@nemesis.news.tpi.pl>, Anna Kwiecińska wrote:
> [...]
    > Nie ma żadnych. Żyjemy w wolnym kraju. Dla swojej wygody nie masz prawa
    > ograniczać matce wyboru miejsca zamieszkania.

    A ja naiwnie myślałem, że to może chodzi o dziecko, o jego rozwój
    emocjonalny pod nieobecność drugiego rodzica z którym nb. utrzymuje jak
    dotąd częste i regularne kontakty, o stres związany ze zmianą środowiska i
    takie tam. A Ty mi mówisz, że to chodzi o wygodę osoby dorosłej :)

    --
    Marcin