  • 1. Data: 2006-10-05 16:53:28
    Temat: wywiad środowiskowy
    Od: "mumio" <m...@o...pl>

    Witam!
    Czy ktoś może mi wytłumaczyć ten termin i na czym on polega? Jaka jest
    różnica wywiadu środowiskowego dotyczącego osoby niepełnoletniej a
    pełnoletniej?
    Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2006-10-05 17:06:47
    Temat: Re: wywiad środowiskowy
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Witam!
    > Czy ktoś może mi wytłumaczyć ten termin i na czym on polega?

    Polega na tym, ze przychodzi kurator lub policjant, pokazuje legitymacje i
    wypytuje sasiadow o twoja osobe, o to gdzie sie uczysz/pracujesz, ile
    zarabiasz, czy tata dotykal ciebie w dziecinstwie, czy chodzicie z bracikiem
    na jume albo czy wracasz do domu na bani lub czy widziano jak dawales sobie
    w zyle na klatce schodowej. Potem spisuje to na kwestionariusz i wysyla do
    tego podmiotu, ktory zarzadzil wywiad - on stanowi dowod w danym
    postepowaniu i moze rzutowac na pewne rozstrzygniecia np jak ladnie
    wypadniesz to kara bedzie mniejsza, a moze zawiasy dostaniesz itp.

    Jaka jest
    > różnica wywiadu środowiskowego dotyczącego osoby niepełnoletniej a
    > pełnoletniej?

    W zasadzie to taka, ze przeprowadza go inna osoba np kurator dla nielatow, a
    to wynika z tego, ze taki wywiady robi sie osobno dla celow postepownia np w
    sprawie nieletnich lub w postepowaniu karnym dla doroslego - oczywiscie tez,
    gdy nielat odpowiada jak dorosly na podstawie kk. Poza tym roznica jest w
    zasadzie wylacznie w nazwie ale tez rodzaj postepowania determinuje w pewien
    sposob zakres zainteresowania (to o co pyta) tego, kto bedzie przeprowadzal
    taki wywiad (choc zwykle i tak robia to "od szablonu")

    Cezar

  • 3. Data: 2006-10-05 17:36:03
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    A jak Cię sąsiedzi nie lubią to przerąbane... a jak są solidarni to oleją
    wywiadowców i g...o się oni dowiedzą.

    +inż.prawa+

  • 4. Data: 2006-10-05 18:08:17
    Od: "mumio" <m...@o...pl>

    Czy mam rozumiec, ze w przypadku wywiadu o danym delikwencie, policjant bądź
    kurator wyputuje sąsiadów gdzie chodzi do szkoły ? :) Czy też sami taką
    informację sprawdzają. Co w przypadku pracy? Idą do zakładu pracy? No i w
    końcu również ważna sprawa - czy odwiedzają osobiście "wywiadowanego" ;-)
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-10-05 18:52:48
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Użytkownik "mumio" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > końcu również ważna sprawa - czy odwiedzają osobiście "wywiadowanego" ;-)

    Owszem wypytuje o to z czego sie utrzymujesz, gdzie pracujesz, uczysz sie,
    jakie masz zainteresowania, z kim spedzasz czas (czy czasem nie z kolesiami
    co maja bogata przeszlosc), czy rodzina jest pelna, o wyksztalcenie
    rodzicow, ich prace itp. Raczej nie sprzawdza sie tego, ale moze to wyjsc w
    praniu np sasiad powie, ze jestes uczniem szkoly X, zgodnie z kpk o
    zakonczeniu przeciwko tobie postepowania powinno sie poinformowac szkole -
    no i gdy do nich dojdzie papierek, ze preokurator skierowal ao do sadu, to
    oni moga mu odpisac, ze nie maja takiego ucznia i sprawa sie wyda. Ale
    raczej nikt wielkich sprawdzen nie bedzie robil.
    Przeprowadzajacy wywiad nie rozmowia z samym delikwentem.

    Cezar

  • 6. Data: 2006-10-05 18:56:15
    Od: "mumio" <m...@o...pl>

> [...]
    > raczej nikt wielkich sprawdzen nie bedzie robil.
    > Przeprowadzajacy wywiad nie rozmowia z samym delikwentem.

    Dziekuje za odpowiedź. Czy możecie polecić jakąś dobrą literaturę na ten
    temat, oprócz samego kodeksu? Najlepiej coś z komentarzem. Potrzebuję to
    zebrać i przekazać znajomej, która "magistruje się" :)

  • 7. Data: 2006-10-05 19:21:44
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    >Co w przypadku pracy? Idą do zakładu pracy?

    A to zależy, czy wiedzą gdzie pracuje

    > No i w końcu również ważna sprawa - czy odwiedzają osobiście
    > "wywiadowanego" ;-)

    Zwykle nie, a jeśli już to jako ostatniego.

    +inż.prawa+

  • 8. Data: 2006-10-06 17:40:15
    Od: "mumio" <m...@o...pl>

    > Zwykle nie, a jeśli już to jako ostatniego.
    >
    > +inż.prawa+

    A i jeszcze jedno pytanie bo literatury nikt mi nie polecił (może kodeks z
    komentarzem będzie odpowiedni) :
    Czy "wykonawca" wywiadu wiec za co był na przykład zatrzymany delikwent i do
    czego ma służyć opinia ? (np. w celu adopcji, wywiad do Sądu na sprawę
    karną, licencja pracownika ochrony) ?
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-10-06 20:16:49
    Od: Andrzej Orłowski-Skoczyk <a...@i...edu-youknowwhat.pl>

    06 paź 06 (piątek), 19:40 (GMT +1), pl.soc.prawo
    mumio napisał:

    > Czy "wykonawca" wywiadu wiec za co by? na przyk?ad zatrzymany delikwent
    > i do
    > czego ma s?u?yae opinia ? (np. w celu adopcji, wywiad do S?du na spraw?
    > karn?, licencja pracownika ochrony) ?

    Tak. Nawet zdrowy rozsądek podpowiada, że wiedzieć powinien, bo to mu
    pomoże zadawać właściwe pytania.
    --
    Andrzej Orłowski-Skoczyk

  • 10. Data: 2006-10-06 23:03:00
    Od: "mumio" <m...@o...pl>

    > Tak. Nawet zdrowy rozsądek podpowiada, że wiedzieć powinien, bo to mu
    > pomoże zadawać właściwe pytania.

    Dziekuje za odpowiedz!
    Pozdrawiam!