  • Data: 2017-09-10 12:09:49
    Temat: Re: wytoczenie auta
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dalszy wywód jest oczywisty. Pytam, skąd wiesz, ze rozrusznik dłużej go
    > rozpędza, niż "pych", bowiem nie jest to dla mnie oczywiste. Zwłaszcza,
    > że nie wiemy, jak kierujący operuje sprzęgłem.

    Swojego czasu w poprzednim ustroju takie odpalanie było codziennością.
    Więc wiem jak skutecznie puszczać sprzęgło aby zapalić przy najmniejszej
    prędkości i wiem ile to trwa. Doświadczalnie.

> [...]
    > bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro własne lub innej osoby, ten nie
    > jest odpowiedzialny za szkodę wyrządzoną napastnikowi. Kto zniszczył lub
    > uszkodził cudzą rzecz albo zabił lub zranił cudze zwierzę w celu
    > odwrócenia od siebie lub od innych niebezpieczeństwa grożącego
    > bezpośrednio od tej rzeczy lub zwierzęcia, ten nie jest odpowiedzialny
    > za wynikłą stąd szkodę, jeżeli niebezpieczeństwa sam nie wywołał, a
    > niebezpieczeństwu nie można było inaczej zapobiec i jeżeli ratowane
    > dobro jest oczywiście ważniejsze aniżeli dobro naruszone.

    Nie twierdze że usunięcie jest nielegalne. Twierdzę że uszkodzenie
    silnika w trakcie takiego usuwanie będzie winą usuwającego i to
    on zapłaci za szkody.
    A fragment powołujący się na "odwrócenie niebezpieczeństwa" nijak się
    ma to odzyskiwania miejsca parkingowego lub możliwości wjazdu na
    posesję bo ktoś zastawił. Sędzia uzna że należało auto przetoczyć
    bez jego uszkodzenia i będzie miał rację.