  • 11. Data: 2007-11-06 11:10:43
    Temat: Re: wysokość alimentów
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Ale jedyne co sąd może zrobić, to zasądzić, przecież sędzia nie
    > wyjmie z kieszeni i nie zapłaci.

    W takim razie to nie jest żadne zabezpieczenie.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 12. Data: 2007-11-06 12:48:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Po drugie bierze się pod uwagę zarobki możliwe - czyli jeśli sąd uzna, że -
    > dajmy na to - ojciec, biorąc pod uwagę jego wykształcenie i doświadczenie
    > zawodowe - jest w stanie zarobić 3000zł, to na tej podstawie określi wysokość
    > alimentów, choćby zobowiązany faktycznie w ogóle nie pracował.

    a czy przy okazji gwarantuje ta prace?
    :)

  • 13. Data: 2007-11-06 12:50:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > a czy przy okazji gwarantuje ta prace?
    > :)

    Chyba w zakładzie karnym ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2007-11-06 21:05:20
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    Użytkownik "Qbek" <q...@w...pl> napisał w wiadomości

    Ponadto, wysokość nie może być zsadzona w większej wysokości niż
    żądana zawartego w pozwie.

    a czasem nie sędzia o tym decyduje po zbadaniu całego materiału dowodowego w
    sprawie?

    Sandra

  • 15. Data: 2007-11-06 21:24:15
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    karen napisał(a):
> [...]
    > żądana zawartego w pozwie.
    >
    > a czasem nie sędzia o tym decyduje po zbadaniu całego materiału dowodowego w

    A czy w przypadku spraw alimentacyjnych podasz artykuł unieważniający
    art. 321kpc (sąd nie może zasądzić ponad żądanie)?

  • 16. Data: 2007-11-07 14:02:10
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A czy w przypadku spraw alimentacyjnych podasz artykuł unieważniający
    > art. 321kpc (sąd nie może zasądzić ponad żądanie)?

    a wiesz, ze już będąc na sali mogę rozszerzyć powództwo ?

    Sandra

  • 17. Data: 2007-11-07 14:11:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    karen pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > a wiesz, ze już będąc na sali mogę rozszerzyć powództwo ?

    Wiem. Nie wiem natomiast jak sędzia miałby zasądzić więcej niż jest w
    pozwie, nawet po zbadaniu całego materiału dowodowego w sprawie.

  • 18. Data: 2007-11-07 14:31:08
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    > Wiem. Nie wiem natomiast jak sędzia miałby zasądzić więcej niż jest w
    > pozwie, nawet po zbadaniu całego materiału dowodowego w sprawie.

    mam z detalami wytlumaczyc jak by to wygladalo? :)

    to moze dam tylko taki maly przyklad... powod / ka w sprawie domagal/a sie
    500 zl,- na dziecko 17 letnie ...w tych czasach to tez duzo uwazała /
    osoba kompletnie nie znajaca sie na procedurach... sad wzywajac pozwaną/ego
    zobowiazal do przedl. zaswiadczenia o dochodach / i tak z materialu
    dowodowego wynika, że kwota jakiej domaga sie pow. jest smieszna w stosunku
    do przedst. zaswiadczenia strony pozw. ponadto wydatki zwiazane z
    wychowywaniem, wyksztalceniem sa wysokie... sad nie poda w takiej sprawie
    j.w art 321 ... sad pouczy powoda o tym, ze moze rozszerzyc powodztwo do kw.
    itd .itd

    Sandra

  • 19. Data: 2007-11-07 15:22:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    karen pisze:
> [...]
    > j.w art 321 ... sad pouczy powoda o tym, ze moze rozszerzyc powodztwo do kw.

    No ale to będzie zasądzenie alimentów zgodnie z żądaniem w pozwie. A
    przypominam, że temat rozpoczął się od Twojej odpowiedzi sugerującej, że
    sąd może wyrokować ponad żądanie, jeśli po zbadaniu całego materiału [...]

  • 20. Data: 2007-11-07 17:20:04
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    > No ale to będzie zasądzenie alimentów zgodnie z żądaniem w pozwie.

    a skąd tak doklanie wiesz jak zakonczy się ta sprawa?

    > przypominam, że temat rozpoczął się od Twojej odpowiedzi sugerującej, że
    > sąd może wyrokować ponad żądanie, jeśli po zbadaniu całego materiału [...]

    i dalej tak twierdze, zapytanie na grupie czy jak zloze pozew o kw. np.
    1000...czy sad moze zasadzic kwote wyzsza ? odp. tak bo w tym momencie, na
    tym etapie sprawy nie mam pojecia jaki material bedzie zebrany w tej
    sprawie...

    Sandra