    From: ronald <p...@w...pll>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyrok zaoczny
    Date: Wed, 28 Dec 2005 15:55:19 GMT

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Użytkownik "ronald" <p...@w...pll> napisał w wiadomości

    > Wiem. Rozumiem więc, że Twoja sytuacja wygląda tak - od wierzyciela
    > dostałeś odpis/ksero wyroku (sądowy nakaz zapłaty). Natomiast z sądu nie
    > dotarła do Ciebie żadna korespondencja?

    to akurat nie ja zadalam pytanie.

    > Jeśli nie byłeś pod tym adresem
    > zameldowany, to:
    >
    > Piszesz krótkie pismo przewodnie do sądu w którym wyjaśniasz, Twoją
    > sytuację, tj. fakt, że o wyroku dowiedziałeś się przypadkiem, podkreśl,
    > że na dzień złożenia pozwu nie byłeś tam zameldowany, wskaż aktualny
    > adres i jednocześnie wyślij sprzeciw na druku wpisując właściwą
    > sygnaturę akt.

    > Jeśli jak to powiedziałeś, w sądzie z łatwościa mógłbyś udowodnić
    > bezzasadność roszczenia, to powodowi może być na rękę, że nic nie wiesz.

    Kto ma udowadniac ze jest/nie jest wielbladem?

    > Ależ gdybyś otrzymał z sądu wyrok, to byłby tam i załączony pozew.

    nie musi byc zalaczony. A jzeli byl, to musztarda po obiedzie. Caly
    "wyrok" niewazny bze dania mozliwosci obrony doreczeniem pozwy -przez_
    "wyrokiem". Panstwo prawa. Znowu.

    > Nie wymaga, 2 tygodnie od dnia w którym dowiedziałeś się skutecznie o
    > wyroku masz prawo złożyć sprzeciw i wyrok ten automatycznie straci moc.

    > I sąd 2x próbując doręczyć korespondencje pod adres zameldowania
    > spełnia ten obowiązek.

    Nie spelnia.

    Albo dorecza w sposob satysfakcjonujacy pantwo prawa, albo jest farsa
    sadownictwa.

    Skoro "pozwany" nic nie wiedzial, to tego spelnienia oczywiscie nie bylo.

    > Jeśli
    > nie byłeś tam zameldowany, to sąd nie doręczył skutecznie wyroku, a co
    > za tym idzie, w momencie w którym dowiedziałeś się o wyroku, nie ważne
    > czy od komornika, czy od wierzyciela, czy też ciotka Ci go przyniosła.
    > To w terminie 2 tygodni masz prawo się od niego skutecznie odwołać
    > poprzez wniesienie sprzeciwu.

    I tutaj wracamy do cudotworstwa "karnisty" Garodckiego. Po co maja
    doreczac powodzi pozwanemu we wlasnym zakresie (odciazajac tysiace
    roboczogodzin sadom i zapobiegajac takim jak ta kolomyjom) skoro mozna
    to robic pod gorke? I przy okazji trafic na pierwsze miejsce
    skoumpowanego sadownictwa Europy w rankingu trubunalu w Strasbourgu.