  • 1. Data: 2009-09-13 13:13:53
    Temat: wypowiedzenie umowy zlecenie
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    Witam,

    Zamierzam wypowiedzieć umowę zlecenie. Umowa kończy się z końcem
    bieżącego roku, natomiast ja ze względu na pilny wyjazd muszę
    rozwiązać umowę. W umowie nie ma określonego trybu ani okresu
    wypowiedzenia umowy. Jak wygląda to z formalnego punktu widzenia - czy
    można wypowiedziec umowę z dnia na dzień z trybem natychmiastowym? Co
    powienienm zawrzeć w dokumencie wypowiadającym umowę?

  • 2. Data: 2009-09-13 13:17:09
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy zlecenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    b...@g...com pisze:
> [...]
    > można wypowiedziec umowę z dnia na dzień z trybem natychmiastowym? Co
    > powienienm zawrzeć w dokumencie wypowiadającym umowę?

    Kodeks cywilny, art. 746

    § 2. Przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Jednakże
    gdy zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego
    powodu, przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-13 13:24:37
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 13 Wrz, 15:17, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > gdy zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego
    > powodu, przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.

    W tym przypadku, umowa między mną a firmą miała formę umowy zlecenia
    ponieważ jestem studentem. Nie było zawarte w umowie wykonanie żadnego
    dzieła lub projektu. Czy w takim wypadku również mogę być
    odpowiedzialny za szkodę itp?

  • 4. Data: 2009-09-13 13:44:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    b...@g...com pisze:

> [...]
    > ponieważ jestem studentem. Nie było zawarte w umowie wykonanie żadnego
    > dzieła lub projektu. Czy w takim wypadku również mogę być

    Dzieło lub projekt nie jest warunkiem koniecznym, aby wystąpiła
    szkoda. Szkodą może być np. koszt wcześniejszego szukania
    zleceniobiorcy. Tyle w teorii. W praktyce na 99% nikt nikogo nie będzie
    ścigał za "szkody", chyba że Twój zleceniodawca Cię nie lubi, a ponadto
    wie co mu przysługuje.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-09-13 14:18:23
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 13 Wrz, 15:44, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > zleceniobiorcy. Tyle w teorii. W praktyce na 99% nikt nikogo nie będzie
    > ścigał za "szkody", chyba że Twój zleceniodawca Cię nie lubi, a ponadto

    Ok, dzięki za odpowiedź.
    pozdr

  • 6. Data: 2009-09-13 14:34:31
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Jeśli nie musisz odchodzić z dnia na dzień, to wypowiedz umowę za rozsądnym
    (np. 2 tygodnie) wypowiedzeniem. Wtedy nawet trudno będzie wykazać szkodę,
    prócz ewent. kosztu przeprowadzenia kolejnego naboru. A jak zleceniodawca
    będzie bardzo niegrzeczny, to pozew do sądu pracy o ustalenie stosunku pracy
    (bo pewnie taki Was faktycznie łączy).

    GK

  • 7. Data: 2009-09-13 20:17:26
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 13.09.2009 b...@g...com <b...@g...com> napisał/a:
    > Zamierzam wypowiedzieć umowę zlecenie. Umowa kończy się z końcem
    > bieżącego roku, natomiast ja ze względu na pilny wyjazd muszę
    hm...
    a to nie jest tak że co miesiąc zawierasz nową umowę zlecenie i co
    miesiąc do tego wystawiasz rachunek?
    Zazwyczaj spotykałem się z taką właśnie sytuacją. I wtedy po prostu nie
    podpisujesz nowej umowy.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 8. Data: 2009-09-13 20:22:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
> [...]
    > miesiąc do tego wystawiasz rachunek?
    > Zazwyczaj spotykałem się z taką właśnie sytuacją. I wtedy po prostu nie

    Czego nie zrozumiałeś, co napisał bikekowal?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-09-14 09:13:34
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 13 Wrz, 22:22, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Czego nie zrozumiałeś, co napisał bikekowal?
    >
    > --
    > Liwiusz

    A czy posiada ktoś z Was przykładowy tekst wypowiedzenia umowy?

  • 10. Data: 2009-09-14 10:02:44
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 13 Sep 2009 15:44:14 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > zleceniobiorcy. Tyle w teorii. W praktyce na 99% nikt nikogo nie będzie
    > ścigał za "szkody", chyba że Twój zleceniodawca Cię nie lubi, a ponadto

    Oraz że wie też iż posiada mocne kwity które pozwolą mu się wywinąć od
    uznania tej umowy zlecenia za umowę o pracę :)
    Bo to umowa bezapelacyjnie podlega już pod oZUSowanie, a UZ dla studenta
    oczywiście nie - wiadomo kto na tym oszczędza i zarabia :)
    heheh - wiadomo że nie student :)