    From: "zorka5" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypowiedzenie + ciąża
    Date: Thu, 2 Dec 2004 14:52:22 +0100

    Użytkownik "Kalllinka" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:5d7a.00000c4e.41adce70@newsgate.onet.pl...
    > Jak taka pani może udowodnić, że rzeczywiście "nie wiedziała"? A może
    > wiedziała, a na oku miała lepszą pracę i ta nie wypaliła?
    > Poza tym sama się zwolniła, a jako osoba dorosła chyba powinna mieć
    > świadomość,
    > że może być w ciąży, bo ciąża to nie jest przypadkowe narobienie przez
    > gołąbka
    > na głowę.

    W tej konkretnej sytuacji:
    TA Pani rzeczywiście nie wiedziała.A udowadniać nie musi.
    Nie miała na oku lepszej ani żadnej pracy.
    Owszem, zwolniła się sama. Była to odpowiedź na posunięcie pracodawców
    zmierzające do zmiany zasad wyliczenia wynagrodzenia.
    W efekcie przez sporą część roku pracowałaby sześć dni w tygodniu za
    najniższą krajową.
    Gdyby nie zwolniła się i jednocześnie nie zgodziła na nowe zasady, zostałaby
    zwolniona.
    Ciąża to nie jest przypadkowe narobienie przez gołąbka na głowę. Tu się
    zgadzam.
    Pani nie zrobiła testu, bo nic nie wskazywało na to, że może być w ciąży.

    > Czytając to wszsytko dochodzę do wniosku, że rzeczywiście nie zartudnię
    > nigdy
    > żadnej kobiety w wieku "rozrodczym".

    Żaden problem. Przecież możesz zatrudniać facetów, dziewczynki i kobiety po
    pięćdziesiątce.
    Starsze niż naście i młodsze niż pięćdziesiąt (około) lat mogą zrobić Ci
    numer i złośliwie zajść w ciążę.
    Chyba że uzależnisz zatrudnienie od podpisania zobowiązania do
    niezachodzenia w ciążę przez okres 50 minus wiek kandydatki lat, pod groźbą
    kary umownej w kwocie ....(tu wpisz satysfakcjonującą Cię sumę).
    Jeśli wszyscy myśleliby podobnie jak Ty, w naszym fajnym kraju byłoby
    jeszcze weselej.
    Ja zostałam zatrudniona w pierwszym miesiącu ciąży. To miała być moja
    pierwsza stała praca. Zrobiłam test 2 dni przed podpisaniem umowy.
    Poinformowałam przyszłych pracodawców o zaistniałej sytuacji, wyjaśniłam, że
    zrozumiem jeśli mnie nie zatrudnią. Wyraziłam wolę pracy zaznaczając, że nie
    mogę przewidzieć czy będę mogła ją wykonywać przez cały okres ciąży. Panowie
    przetrawili informacje i zatrudnili mnie. Mam póltorarocznego synka i nadal
    u nich pracuję.Zyskali lojalnego pracownika. Wiem, że są ze mnie zadowoleni
    i nie żałują dokonanego wyboru.
    Reasumując, myślę że zatrudniając pracownika należałoby raczej brać pod
    uwagę jego predyspozycje do wykonywania określonego rodzaju pracy a nie
    fakt, czy jest lub też nie w wieku "rozrodczym". Matki są dobrymi
    pracownikami (zazwyczaj). Zależy im na pracy (w większości przypadków). Mają
    na uwadze nie tylko zaspokojenie własnych potrzeb ale także konieczność
    zapewnienia godnego życia dzieciom.
    Nie wiem w jakim jesteś wieku, czy masz dzieci, czy je planujesz. Wiem, że
    nawet najlepszym firmom może zdarzyć sie klapa. Nie życzę Ci tego, ale może
    kiedyś ktoś Ci nie zapłaci, wpadniesz w kłopoty i będziesz musiała
    zlikwidować działaność. Zaczniesz szukać pracy i na kolejnych rozmowach
    usłyszysz: "Nie zatrudnimy Pani, bo jako osoba w wieku "rozrodczym" stanowi
    Pani zagrożenie dla kondycji finansowej naszej firmy". Ktoś już tu napisał,
    że punkt widzenia zależy od pozycji siedzącego, spróbuj "usiąść" na miejscu
    młodej kobiety chcącej pracować ale również pragnącej realizować się w roli
    matki.
    Rozpisałam się trochę nie na temat mojego pierwszego postu ale nie mogłam
    się powstrzymać.

    Pozdrawiam
    Marta

    PS. Dziewczyna w sprawie której wysłałam pytanie, nie będzie się starać o
    powrót do pracy. Nie zrobi tego, bo sama myśl o spotkaniu z ludźmi, których
    nie szanuje budzi w niej obrzydzenie.